وب نما

ساخت وبلاگ

هر کاربری که از کامپیوتر استفاده می کند، به طور قطعی نیاز دارد که از پوشه ها (Folders) استفاده کند و فایل های خود را در پوشه مشخصی ذخیره سازی کند. توجه به پوشه بندی صحیح فایل ها ، اهمیت زیادی دارد و محیط کامپیوتر را نیز منظم تر می کند. با ترفند های کاربردی که در این پست می خوانید، کنترل بهتری روی فولدرها خواهید داشت و مدیریت آن ها نیز برای شما ساده تر خواهد شد.

چگونه فولدرهای ویندوز را بهتر مدیریت کنیم؟

 How to Manage Folders in Windows Effectively

دسته بندی و نمایش منظم فولدرها به همراه بهینه سازی آن ها در ویندوز  مهم است ، مثلا تغییر نمایش فولدرها بر اساس تاریخ تغییر در آن ها که قبلا در انزل وب معرفی کردیم دسترسی به فایل ها را ساده تر می کند و این خود یک شیوه برای مدیریت بهتر پوشه ها می باشد. در ادامه با روش های دیگر مدیریت و کنترل بهتر پوشه های ویندوز  آشنا می شوید ، این ترفند و نرم افزار ها بر روی اکثر ویدنوز هاز از جمله ویندوز ۷ ، ۸ ، ۸٫۱ و ویندوز ۱۰ قابل اجرا هستند.

جا به جایی فولدرها در ویندوز

شما میتوانید در ویندوز تعیین کنید که فایل های یک پوشه به صورت خودکار در محل دیگری ذخیره شوند ، با استفاده از این ترفند براحتی فایل های  یک پشوه در ظاهر در جایی خود باقی خواند ماند اما در پشت پرده در درایو دیگری از هارد دیسک ذخیره خواهند شد و محل اصلی پوشه تغییر خواهد کرد ، این ترفند شبیه یک راه میانبر برای انتقال فایل های به پوشه ای دیگر است.

برای اینکار ، باید یک فولدر جدید در محلی دیگر بسازید و فایل ها را به این پوشه منتقل کنید. ابتدا روی فولدر مدنظرتان راست کلیک کنید و گزینه Properties را انتخاب کنید. از طریق تب Location ، با کلیک روی Move مقصد دیگری را برای قرار دادن فایل هایتان انتخاب و نهایتا پنجره OK را کنید تا تغییرات ذخیره شود.

چگونه فولدرهای ویندوز را بهتر مدیریت کنیم؟

توجه کنید جا به جایی فایل ها از یک نقطه به نقطه دیگر ، تنها برای فولدرها استاندارد مربوط به یوزر می باشد و جست وجو در میان انواع فایل های سیستمی و جابه جایی آن ها بدون دقت کافی ، سبب آسیب به ویندوز و کامپیوتر شما میشود.

میانبر های را بشناسید و آنها شخصی سازی کنید

استفاده از میانبر ها ( Shortcuts ) در محیط ویندوز ، نظیر برنامه های مختلف ، خصوصا هنگام استفاده از فولدرها ، به شما کمک می کند که ساده تر و سریع تر به هدف خود برسید.پس سعی کنید برخی از شورتکات ها را به خاطر بسپارید.

زمانی که در ویندوز اکسپلورر می خواهید به آدرس بار یا نوار آدرس دسترسی پیدا کنید، ازکلید های ترکیبی ALT + D استفاده کنید. در محیط مرورگر ها نیز می توانید از این کلید ها استفاده کنید.

اگر می خواهید نام یک فولدر را عوض کنید ، یک بار روی فولدر کلیک کنید و سپس F2 را بزنید. قبلا نیز ۵ میانبر کاربردی و کوتاه در ویندوز را معرفی کردیم که بهتر است از آنها نیز استفاده کنید

همچنین اگر پوشه هایی را دارید که همواره از آن ها استفاده می کنید و نمی خواهید زمانی را صرف پیدا کردن آن ها در میان سایر فولدرها کنید، می توانید برای باز کردن آن فولدر یک شورتکات بسازید. برای این کار روی فولدر راست کلیک کنید و گزینه Create shortcut را انتخاب کنید. روی شورتکات ساخته شده راست کلیک کنید و گزینه Properties را انتخاب کنید. درتب Shortcut و بخش Shortcut key می توانید ترکیب مدنظر خود را از جمله کاراکتر ، علامت و…انتخاب کتید و تغییرات را ذخیره کنید.

چگونه فولدرهای ویندوز را بهتر مدیریت کنیم؟

پوشه های خود را مخفی کنید

با وجود تمام قابلیت هایی که در نسخه های مختلف ویندوز معرفی شده است ، ایمن کردن فایل های پوشه ها با استفاده از تعیین پسورد ، هنوز به خوبی ممکن نیست. بنابراین از نرم افزارهای موجود نظیر SecretFolder کمک می گیریم.

با استفاده از این برنامه ، فایل هایتان را قفل کنید. فایل هایی که قفل شده اند دیگر در ویندوز اکسپلورر نشان داده نمیشوند و می توانید از لیست آن ها را حذف کنید. به طور کلی اگر فایل هایی دارید که می خواهید کاربران دیگر قادر به دیدن و جست وجو آن ها نباشند ، این برنامه انتخاب خوبی است.

چگونه فولدرهای ویندوز را بهتر مدیریت کنیم؟

در صورت لزوم می توانید بعدها این فایل هارا مجددا قابل مشاهده کنید.

فولدرهای خالی را حذف کنید

فولدرهایی که خالی هستند ، هرچند که فضای ناچیزی را اشغال می کنند ، اما یافتن سایر پوشه ها را برای شما مشکل می کنند. برای تشخیص فولدرهای خالی ، پیشنهاد می کنیم از برنامه سبک Empty Folder Finder که دارای نسخه پروتابل نیز می باشد استفاده کنید.

چگونه فولدرهای ویندوز را بهتر مدیریت کنیم؟

برنامه را اجرا کنید و از طریق قسمت Path to Check ، مسیر مدنظر خود را بررسی کنید تا فولدرهای موجود بررسی شوند. قبلا نیز مطلبی مشابه را تحت عنوان پاک کردن سریع پوشه های خالی در ویندوز را آموزش دادیم که می توانید در کنار این بخش ، از آن استفاده کنید

بهینه کردن و افزایش سرعت نمایش پوشه دانلود

حتما شما نیز مشاهده کرده اید زمانی که فولدر دانلود شما خالی نباشد و فایل های مختلف با فرمت های متفاوت داخل آن باشد ، نیاز است مدت زمانی را برای لود فایل ها و مشاهده ی آن ها صرف کنید. برای حل این مشکل و لود سریع تر فایل ها ، بخشی برای بهینه سازی فایل ها در ویندوز وجود دارد. برای این کار روی فولدر دانلود راست کلیک کنید و Properties را انتخاب کنید. از طریق تب Customize و منوی کشویی با عنوان Optimise this folder for ، گزینه General Items را انتخاب کنید.

چگونه فولدرهای ویندوز را بهتر مدیریت کنیم؟

برای اطلاعات بیشتر   دلیل وجود این مشکل این ترفند را قبلا به طور کامل در نحوه افزایش سرعت بارگذاری فایل های ویندوز  آموزش دادیم که در صورت تمایل میتوانید آن را بخوانید

دسترسی به گزینه و فرمان های پیشرفته تر برای هر پوشه

کلیک راست کردن روی هر پوشه ، کامند های مختلفی نظیر share ، copy و …را در اختیار شما قرار می دهد ؛ اما آیا می دانستید که با فشردن و نگه داشتن دکمه Shift ، در حالی که روی فولدر راست کلیک کرده اید، می توانید کامندهای پیشرفته تری را مشاهده کنید؟

با انجام این کار ، فرمان های دیگری نظیر Open in new process  یا  Open command window به این لیست رایج اضافه میشود. کامندها نقش مهمی در مدیریت سیستم دارند. قبلا دستورات مهم وضروری run را در انزل وب معرفی کردیم که آشنایی با آن ها نیز به کار شما سرعت می بخشد.

چگونه فولدرهای ویندوز را بهتر مدیریت کنیم؟

بازکردن فولدرهایی که به اخیرا بسته شده اند

شاید برای شما هم پیش آمده است که فولدری را ناخواسته ببندید و بخواهید مجددا برای انجام تغییرات ، آن را باز کنید. این موضوع در مرورگر ها نیز اتفاق می افتد و مشکل خیلی از کاربران است که با کلید های CTRL + SHIFT + T به راحتی قابل برگشت است.

برای ویندوز ، استفاده از کلید های راهبردی نیست. برنامه هایی نظیر UndoClose وجود دارند که می توانید آن ها را دانلود و اجرا نمایید. بعد از اجرا ، آیکون برنامه را در نوار ابزار ویندوز مشاهده خواهید کرد.

همچنین در نرم افزار کاربردی نمایش پوشه ها در ویندوز اکسپلورر به صورت تب کروم  نیز کلید ترکیبی CTRL + SHIFT + T به خوبی در محیط ویندوز عمل میکند !

چگونه فولدرهای ویندوز را بهتر مدیریت کنیم؟

فعال کردن God Mode در ویندوز

این حالت را قبلا به صورت کامل در بخش بررسی و آموزش استفاده از ویندوز ۱۰ معرفی کردیم . برای این که بتوانید به تمامی تنظیمات ویندوز به صورت یک جا و ساده دسترسی داشته باشید ،استفاده از God Mode بهترین راه است. برای ورود به این حالت ، یک فولدر به نام GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C} بسازید. می تواند ساب فولدرهای خود را به نام های دیگری ایجاد کنید. همچنین اگر نام God Mode خوشایند شما نیست ، می توانید از اسامی دیگر استفاده کنید.

چگونه فولدرهای ویندوز را بهتر مدیریت کنیم؟

استفاده از این حالت ، شما را به تمامی تنظیمات اصلی هدایت می کند و دقیقا مشابه یک آچار فرانسه است!

تجربه و پیشنهادشما؟

در صورتی که راه های دیگری را برای مدیریت بهتر پوشه های ویندوز تجربه کردید ، پیشنهاد خود را با ما در میان بگذارید.

وب نما...
ما را در سایت وب نما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی webnamad بازدید : 473 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 16:06

دانستن زبان انگلیسی در دنیای امروزه ضروری است و اگر به آن مسلط باشید میتوانید بسیار راحت تر از قبل مشکلات خود را حل و یا در حرفه خود پیشرفت کنید ، در این میان سرویس هایی مثل سرویس متجرم گوگل نیز به کاربران برای درک و استفاده بیشتر زبان انگلیسی بسیار کمک کرده اند که اینبار میخواهیم علاوه بر آن ابزار هایی را معرفی کنیم که ایرادات املایی ، نگارشی و نحوه صحیح استفاده از لغات در متن های انگلیسی را نشان میدهند تا مکاتبات خود را راحت و حرفه ای تر از قبل با سراسر دنیا انجام دهید.

معرفی بهترین سرویس های اصلاح اشتباهات نامه و درخواست ها به زبان انگلیسی

Best English Spell and Grammar Checker Online and Offline Tools

قبلا در پست بهترین وب سایت های فارسی آموزش زبان انگلیسی شما را با سرویس های فاسی یادیگیری انگلیسی آشنا کردیم اما در مواقعی مثل ارسال فرم در خواست بازیابی اکانت هک شده ، ارسال درخواست پشتیبانی و.. به سایت های انگلیسی زبان لازم است تا شما درخواست خود را به نحوه صحیح نگارش و با کم ترین غلط املایی برای اپراتور ارسال کنید تا بهترین جواب و بازخورد را درریافت نمایید از این رو تصمیم گرفتیم سایت ، نرم افزار و افزونه هایی که نامه و درخواست تایپ شده شما به زبان انگلیسی را اطلاح میکنند معرفی کنیم

اصلاح لغات و اشکالات متن انگلیسی توسط Grammarly

Grammarly یک ابزار آنلاین بسیار مفید در زمینه اصلاح اشتباهات متن های انگلیسی و جایگزین کردن آنها با لغات و افعال مناسب تر است ، این سرویس دارای افزونه برای مرورگرهای گوگل کروم و فایر فاکس ، آفیس ، جیمیل برای نوشتن ایمیل ها و .. میباشد.

اصلاح لغات و اشکالات متن انگلیسی توسط Grammarly

پس از نصب اشکالات تایپی شما توسط Grammarly  بررسی و لغات مناسب و یا نحوه صحیح استفاده از آنها پیشنهاد داده میشود. با ثبت نام در این سرویس امکانات بیشتری جهت بهبود اشتباهات در نوشتن و همچنین دسترسی به متون خواهید داشت.

رفع اشکال نگارشی و املایی متن انگلیسی با Ginger

Ginger یک نرم افزار برای اکثر پلتفرم های موبایل و دکستاپ نظیر ویندوز ، مک ، اندروید و حتی افزونه گوگل کروم است که عملکردی مشابه شبیه سرویس قبلی دارد ، با نصب این برنامه میتوانید از نحوه صحیح املا لغات (Spell checker) ، جمله بندی بهتر و تجزیه لغات ، متجرم ، دیکشنری و .. بهرمند شوید.

رفع اشکالات نگارشی و املایی متن انگلیسی با Ginger

پیشنهاد میکنیم در کنار استفاده Ginger از سایتی که در معرفی وبسایت های جالب و کاربردی – شماره ۴۱ جهت بهبود گرامر و زبان و کمک از دیگران برای اصلاح متن انگلیسی معرفی کردیم نیز استفاده کنید.

Hemingway نوشته های انگلیسی شما را خوانا و روان تر میکند

Hemingway یک وب اپ بسیار کاربردی با رابط کاربری بسیار خوب است که با هایلایت کردن لغات نوشته شده در متن نکات مهم جهت بهبود و اصلاح آن را یادآوری و نمایش میدهد .این سرویس بیشتر سعی در اصلاح نگارش متن ، حذف موارد غیر ضروری ، استفاده از لغات مناسب تر و به زبان ساده مختصر و مفید کردن متن انگلیسی شما دارد

Hemingway نوشته های انگلیسی شما را خوانا و روان تر میکند

پس از ورود متن در ادیتور سمت چپ در پنل سمت راست متن شما توسط سایت رتبه بندی میشود و در صورتی که نکته ای برای اصلاح وجود داشت توسط رنگ مخصوص خود در متن هایلایت میشود و با گرفتن نشانگر بر روی آن ، لغت یا فعل مناسب تر پیشنهاد میشود و یا اینکه وبسایت پیشنهاد جایگزین یا حذف کردن مورد نامناسب را میدهد.

ساده کردن و اصلاح متن های بلند انگلیسی توسط Simplish

یکی دیگر از ابزار های آنلاین ساده و کاربردی برای بهتر کردن متن نوشته شده به زبان انگلیسی Simplish است ، در این سرویس شما پس از وارد کردن متن میتوانید اشتباهات لغوی آن را بررسی کنید و یا اینکه نوشته خود را خلاصه سازی و ساده تر نمایید.

ساده کردن و اصلاح متن های بلند انگلیسی توسط Simplish

پس از کلیک بر روی هر یک از دکمه ها لغاتی که میتوانید جایگزین و اصلاح شوند و پیشنهادات سایت به شما در قالب متن اصلی و متن نهایی نمایش داده میشود. هدف Simplish ساده و خوانا تر کردن متن های مکاتبات و درخواست های انگلیسی شما است.

اصلاح خودکار متن های انگلیسی هنگام تایپ کردن با Spell Bee

افزونه بسیار خوب دیگر که برای مرورگر گوگل کروم منتشر شده است و حدود ۵ هزار نفر تا کنون از آن استفاده کرده اند Spell Bee میباشد ، این افزونه پس از نصب هنگام تایپ کردن لغات انگلیسی در صورت اشتباه بودن ساختار مثل قرارد دادن کاما و املا لغت شکل صحیح آن را به شما نمایش میدهد و میتوانید بلافاصله غلط ها را در متن اصلاح کنید.

اصلاح خودکار متن های انگلیسی هنگام تایپ کردن با Spell Bee

تجربه و پیشنهاد شما ؟

در پایان باید به این نکته اشاره کنیم که اکثر مرورگر های جدید به صورت پیشفرض دارای قابلیت Spell Checker یا اصلاح خودکار متن های انگلیسی توسط کشیدن خط قرمز زیر آنها و کلیک راست کردن و انتخاب گزینه مناسب تر هستند اما این قابلیت برای نامه ها و متن های بلند چندان مناسب و قوی نیست و ما سعی کردیم ابزار های آنلاین و آفلاین که دارای توانایی بهتر در زمینه اصلاح لغات و نگارش صحیح متن های انگلیسی هستند را در انزل وب انتخاب و معرفی کنیم ، اگر شما نیز اپ ، نرم افزار و سرویس آنلاین خوبی برای اینکار میشناسد آن را در بخش نظرات معرفی کنید

وب نما...
ما را در سایت وب نما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی webnamad بازدید : 353 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 11:10

شاید شما نیز شنیده باشید که پیام های شخصی داخل موبایل ممکن است توسط افراد مختلف و به شیوه های متفاوتی ، رویت شود. با در نظر گرفتن این مشکلات و در خطر بودن حریم خصوصی افراد ، متخصصان برنامه هایی را برای ارسال پیام به صورت ناشناس طراحی کردند که کاربران بتوانند به صورت ناشناس برای سایر افراد پیغام بفرستند و در شبکه های اجتماعی مختلف به چت بپردازند. در این پست ۱۰ برنامه کاربردی از میان برنامه هایی که بدین منظور منتشر شده اند را معرفی می کنیم.

برنامه های چت مخفی و ناشناس برای اندروید و آی او اس

۱۰ Mobile Chat Apps to Send Messages Anonymously

 در ادامه برنامه هایی را معرفی می کنیم که مشابه برنامه های جایگزین تلگرام که در انزل وب معرفی شد نیستند و نمی توانند قابلیت های تلگرام را در اختیار شما قرار دهند؛ اما برای چت به صورت ناشناس با غریبه ها و حتی کسانی که می شناسید، مناسب هستند.

Wut Wut (  آی او اس)

با استفاده از این برنامه ، می توانید بدون ورود به اکانت اصلی و مشخصاتی که در فیس بوک دارید، با سایر کاربرانی که از همین برنامه در موبایل خود استفاده می کنند، چت کنید. بعد از ارسال هر پیام در این برنامه ، پیام های قبلی پاک میشوند و افراد به صورت کاملا ناشناس با یکدیگر بحث می کنند.

نسخه اندروید این برنامه به زودی منتشر خواهد شد.

برنامه های گفت وگو به صورت ناشناس در موبایل

Yik Yak ( اندروید)

این برنامه ، فضایی مدرن برای آشنایی با افراد به صورت ناشناس است. می توانید با آن پست بگذارید و فید های خود را منتشر کنید. همچنین گروه هایی برای چت های گروهی نیز وجود دارد که می توانید بر اساس موضوع ، هر یک را انتخاب کنید و به آن ها ملحق شوید. در این برنامه و سایر برنامه هایی که معرفی می کنیم ، امکان برقراری تماس صوتی یا تصویری وجود ندارد؛ بنابراین در صورت نیاز می توانید مطلب مربوط به نرم افزارهای تماس تصویری موبایل را که معرفی کردیم ، مطالعه کنید.

برنامه های گفت وگو به صورت ناشناس در موبایل

Psst ( اندروید)

پلتفرم جدیدی در این برنامه در دسترس شما خواهد بود که با استفاده از آن ، هیچ گونه آی دی و مشخصاتی از شما نشان داده نمیشود و تمامی چت ها نیز پاک میشوند. در چت ها شرکت کنید و مطلبی را که به نظرتان جالب است را به اشتراک بگذارید.

انقضای هر پست ۴۸ ساعت و هر صحبتی که در چت های خصوصی رد و بدل میشود، تنها ۳۰ ثانیه است و پس از آن تمامی گفت وگو ها ناپدید میشوند.

برنامه های گفت وگو به صورت ناشناس در موبایل

Truth ( آی او اس)

این برنامه صرفا برای چت با کسانی است که نام آن ها در مخاطبین موبایلتان وجود دارد و شما به صورت قطعی آن ها را میشناسید؛ در حالی که برای مخاطبان موبایل خود ، ناشناس نشان داده میشوید.

از این برنامه می توانید برای شوخی با دوستان و کسانی که در لیست شماره های موبایل شما هستند، استفاده کنید. نسخه اندروید این برنامه به زودی منتشر میشود.

برنامه های گفت وگو به صورت ناشناس در موبایل

Whisper (اندروید و آی او اس)

اپ کاربردی Whisper ، فضای شاد و سرزنده ای را برای چت با سایر افراد به صورت ناشناس فراهم می کند. می توانید تمامی لحظات خود را به همراه اتفاقاتی که برای شما رخ می دهد، در قالب یک پست و با پس زمینه عکس ، به اشتراک بگذارید. فضایی برای چت های خصوصی نیز قرار است به زودی به سایر بخش های این برنامه اضافه شود.

برنامه های گفت وگو به صورت ناشناس در موبایل

Popco ( آی او اس)

با استفاده از این برنامه چت ، به صورت ناشناس با افرادی که در فاصله ی حدود ۲ کیلومتری شما قرار دارند ، به صورت خصوصی چت کنید. به طور کلی می توانید با افراد جدیدی را در اطراف خود جست وجو کنید. این برنامه در زبان های مختلف انگلیسی ، فرانسوی ، آلمانی و…قابل استفاده است.

برنامه های گفت وگو به صورت ناشناس در موبایل

Anomo (اندروید و آی او اس)

از طریق این اپ می توانید تنها با تنظیم کردن یک آواتار ، به جست وجو افراد بپردازید و با اشخاص جدید آشنا شوید. می توانید ابتدا با دوستان خود به صورت عمومی چت کنید و نهایتا برای آشنایی بیشتر، به صورت خصوصی صحبت کنید.

برنامه های گفت وگو به صورت ناشناس در موبایل

Kindly (آی او اس)

در Kindly  به صورت عمومی به بیان مسائل روزمره خود بپردازید و به مشکلات و دغدغه های سایر افرادی که به صورت ناشناس در این برنامه هستند ، گوش دهید. محیط این برنامه دوستانه و جذاب است.

برنامه های گفت وگو به صورت ناشناس در موبایل

Roomvine (اندروید و آی او اس)

Roomvine برنامه چت به صورت ناشناس و با افراد غریبه است. می توانید به این وسیله از اتفاقاتی که در اطراف شما رخ می دهد آگاه شوید و همچنین با جست وجوی یک مکان خاص در یک نقطه از دنیا ، با افراد غریبه که کیلومتر ها از شما دورتر هستند ، صحبت کنید.

برنامه های گفت وگو به صورت ناشناس در موبایل

Wondr (اندروید و آی او اس)

در این برنامه هویت شما به صورتی که در اپ های قبلی گفته شد ، مخفی نمیشود. اما به فالور های اکانت توییتر شما اجازه می دهد که با شما به صورت ناشناس به چت بپردازند. به طور کلی ابتدا یک پیغام اطلاع رسانی برای چت کردن به فرد مورد نظر ارسال میشود و سپس نظیر دایرکت اینستاگرام اما ناشناس ، می توانید چت کنید.

برنامه های گفت وگو به صورت ناشناس در موبایل

در صورتی که بابت ثبت نام در هر یک از این برنامه ها، نگران هک شدن از طریق ایمیل هستید، می توانید نحوه ی مخفی کردن آدرس ایمیل در ثبت نام سایت ها را بخوانید.

تجربه و پیشنهاد شما ؟

با این برنامه ها می توانید به صورت ناشناس و با خیال آسوده تری به چت بپردازید و افراد جدیدی را ملاقات کنید. در صورتی که از برنامه های مشابه دیگری استفاده می کنید، تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

وب نما...
ما را در سایت وب نما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی webnamad بازدید : 393 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 14:09

شاید شنیده باشید که اگر از موس یا کیبورد بی سیم استفاده کنید، در معرض خطر هک شدن قرار می گیرید. بد نیست بدانید که طبق تحقیقات انجام شده، متاسفانه امکان هک شدن سیستم هایی که از موس یا کیبورد بی سیم استفاده می کنند وجود دارد؛ لذا در استفاده از نوع وایرلس این اقلام باید دقت بیشتری داشته باشید. در این پست تصمیم داریم مختصری در ارتباط با خطر هک شدن با استفاده از موس و کیبورد بی سیم و راه های جلوگیری از آن ، توضیح دهیم.

خطر هک شدن با استفاده از موس و کیبورد وایرلس و راه ها مقابله با آن

How Hackable Is Your Wireless Keyboard and Mouse

قبلا نحوه کنترل کامپیوتر از جهت قرار گرفتن در معرض هک جاسوسی را در انزل وب توضیح دادیم که مطالعه ی آن ، شما را در برابر خطرات موجود حین کار با کامپیوتر و در حالی که آنلاین هستید، آگاه می کند. یکی دیگر از مشکلات موجود، اتصال موس و کیبورد به کامپیوتر و جاسوسی اطلاعات ، حتی در زمانی که کامپیوتر شما خاموش است ، می باشد که در ادامه بیشتر با آن آشنا میشوید.

نحوه هک شدن به وسیله موس و کیبورد بی سیم

در این روش ، هکر ها با استفاده از آنتن های ضعیف ، به سیستم شما دسترسی پیدا می کنند و برخلاف حملات spear fishing و مشابه آن که نیاز به اطلاعات مختصر برای هک کردن جود دارد، فرد هکر می تواند با استفاده از همین سیگنال های ضعیف ، یک صفحه کلید بی سیم را نیز شبیه سازی کند.  بررسی های انجام شده نشان داده است که این ترفند از فاصله هایی حتی بیشتر از ۲۰۰ متر تا سیستم مد نظر ، کاربرد دارد و حتی اگر هکر نتواند صفحه نمایش یا مانیتور سیستم شما را مشاهده کند، می تواند با کامندها (دستورات) کیبورد ، هر عملیاتی را در کامپیوتر شما نظیر باز کردن صفحات مختلف در اینترنت و دانلود فایل های مخرب و حاوی ویروس را انجام دهد.

بنابر دلایل گفته شده ، استفاده از موس و کیبورد غیر بلوتوثی که تنها با استفاده از کابل به سیستم قابل استفاده خواهند بود، توصیه میشود.

راه های جلوگیری از هک شدن با استفاده از موس و کیبورد بی سیم

راه های زیادی برای جلوگیری از این حملات وجود دارد که برخی از آن ها عبارتند از:

خاموش کردن موس و کیبورد وقتی به آنها نیاز ندارید

اولین مورد ، خاموش نگاه داشتن موس یا کیبورد، در زمان هایی است که از آن استفاده نمی کنید؛ چرا که عملکرد موس ، وابسته به فعالیت دانگل است و اگر دستگاه به طور کلی خاموش باشد ، دانگل سیگنالی را دریافت نمی کند.

به روزرسانی فریمور موس های لاجیتک

شرکت لاجیتک که بخش عمده ای از موس و کیبورد موجود در بازار را تامین می کند، برای حل این مشکل و اختصاصی کردن موس و کیبورد، به روزرسانی دستگاه ها را پیشنهاد می کند. دقت داشته باشید که آپدیت موس و کیبورد هایی که تنها لوگو این شرکت روی آن ها ثبت شده است امکان پذیر است.

خطر هک شدن با استفاده از موس و کیبورد وایرلس

نحوه بروزرسانی موس ک کیبورد وایرلس لاجیتک

ابتدا Logitech’s Unifying Software (نرم افزار به یکسان سازی لاجیتک ) را دانلود و نصب کنید. دقت داشته باشید که گیرنده موس و کیبورد شما به پورت USB متصل باشد. برنامه را باز کنید و روی Advanced کلیک کنید.

با کشیدن موس ، عبارت Unifying Receiver را در سمت چپ انتخاب کنید و سپس در سمت راست به Firmware Version یا نسخه فریمور دقت کنید.

خطر هک شدن با استفاده از موس و کیبورد وایرلس

نسخه شما باید با اعداد ۰۲۱ یا ۰۲۴ شروع شود. در ادامه ، آپدیت فریمور متناسب با نسخه خود را از طریق لینک های زیر دانلود کنید:

در مرحله ی بعدی فایل EXE را در لاجیتک اجرا کنید. در این مرحله اطراف گزینه Update Firmware ، آبی رنگ میشود تا شما فایل EXE را اجرا کنید. زمانی که این گزینه قابل کلیک کردن شد ، روی آن کلیک کنید تا فرآیند آپدیت شروع شود.

خطر هک شدن با استفاده از موس و کیبورد وایرلس

کل فرآیند به روزرسانی در چند ثانیه انجام میشود و نهایتا پیغام انجام آن را به شکل زیر می بینید:

خطر هک شدن با استفاده از موس و کیبورد وایرلس

با این کار گیرنده های لاجیتک شما ، از حملاتی که با استفاده از آنتن های ضعیف ممکن است انجام شود، محفوظ باقی می ماند.

علاوه برای مواردی که گفته شد، توجه به مواردی که نباید در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شوند نیز در حفظ امنیت محتوای موبایل و کامپیوتر شما نیز موثر است.

برای سایر برند ها چه کنیم؟

محصولات مربوط به سایر برند ها، راه حلی را نظیر شرکت لاجیتک معرفی نکردند و هنوز هم چالش این قضیه ، برای کاربران برقرار است. در این بین شرکت Lenovo ، برای سری ۵۰۰ محصولات موس و کیبورد خود ، امکان مبادله محصولات را با فریمور های جدیدتر ، فراهم کرده است که متاسفانه این خدمات هنوز در ایران قابل دسترس نیست اما میتوانید لیست برند بیسیم خود در بخش دستگاه هایی که توسط روش MouseJack قابل هک شدن هستند سرویس سایت Bastille بررسی و در صورت لزوم موس و کیبورد خود را برای افزایش امنیت عوض کنید.

تجربه و پیشنهادشما؟

هر راه حلی که برای جلوگیری از هک شدن به کار میبرید، قطعا شما را از خطر هک شدن ایمن نمی کند؛ پس همواره مراقب باشید. اگر در زمینه جلوگیری از هک شدن از طریق موس و کیبورد بی سیم راهکاری های دیگری می شناسید، تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

وب نما...
ما را در سایت وب نما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی webnamad بازدید : 230 تاريخ : جمعه 27 فروردين 1395 ساعت: 15:37

حتما در فیلم ها دیده اید شخصی با یک کلیک تمام کارهای خود در کامپیوتر را از دید دیگران مخفی میکند! این قابلیت در مرورگر ها نیز وجود دارد و شما میتوانید در هنگام وبگردی با یک کلیک یا دکمه کیبورد تمامی کارهای خود و سایت های باز شده در مرورگر را از دید دیگران مخفی کنید ، در این پست نحوه انجام اینکار در مرورگر های محبوب نظیر فایرفاکس ، گوگل کروم ، اپرا و سافاری را میخوانید.

مخفی کردن تب های باز شده در مرورگر های گوگل کروم ، فایر فاکس ، اپرا ، سافاری

How to Hide All or Individual Tabs with One Click in Chrome, Safari, Opera, and Firefox

در زمینه آموزش و ترفندهای مرورگر (Browser) ما قبلا در انزل وب پست های متعددی نظیر افزایش سرعت مرورگر گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس و چگونه بدون تایپ کامل آدرس سایت در مرورگر مستقیم وارد آن شویم منتشر کردیم ، در ادامه نیز دو افزونه ( Add-on , Extensions ) بسیار خوب برای مخفی کردن سریع و بدون دردسر تب های باز شده مرورگر با یک کلیک و گذاشتن پسورد روی آنها را معرفی و نحوه کار با افزونه ها را آموزش میدهیم.

مخفی کردن و پسورد گذاشتن تب های باز شده در مرورگر های گوگل کروم ، اپرا و سافاری

برای انجام اینکار ما از افزونه بسیار خوب PanicButton که برای اکثر مرورگرهای محبوب نظیر Google Chrome ، Opera ، Safari منتشر شده است استفاده میکنیم.

پس از دانلود و نصب افزونه بر روی Browser دکمه قرمز panic که دارای شکل علامت تجب است به مرورگر شما اضافه خواهد شد.

مخفی کردن تب های باز شده در مرورگر های گوگل کروم ، فایر فاکس ، اپرا ، سافاری

این افزونه دارای امکانات بسیار خوبی نظیر مخفی کردن و فراخوانی مجدد تب و گذاشتن پسورد بر روی تب ها را داراست.

How to Hide All or Individual Tabs with One Click in Chrome, Safari, Opera, and Firefox

زمانی که تبی را مخفی میکنید ، آیکن برنامه سبز میشود و به شما خواهد گفت که چند تب مخفی در حال اجرا است که البته در صورت لزوم میتوانید این قابلیت را با کلیک راست روی آیکن برنامه و انتخاب گزینه hide in chrome menu از افزونه حذف کنید.

مخفی کردن تب ها

علاوه بر این میتوانید با کلیک راست روی آیکن افزونه و انتخاب گزینه Options در بخش تنظیمات یک کلید میانبر برای انجام سریعتر مخفی کردن یک تب و در بخش PASSWORD PROTECTION رمز عبور جهت دسترسی به امکان فعال کردن نمایش تب های مخفی را برای آن تعریف کنید.

مخفی کردن تب ها

افزونه PanicButton برای گوگل کروم

افزونه PanicButton برای اپرا

افزونه PanicButton برای سافاری

پنهان کردن یک یا چند تب بخصوص در مرورگر فایر فاکس

افزونه PanicButton برای فایرفاکس نیز منتشر شده است که تقریبا به جز قابلیت پسورد گذاری بر رو تب ها دارای تمامی تنظیمات مرورگر های دیگر است ، در بخش تنظیمات Panic Button فایرفاکس نیز شما میتوانید تعیین کنید که در صورت فعال شدن، علاوه بر مخفی کردن یک تب به همراه آن کلا از مرورگر نیز خارج شوید و فقط لانچر افزونه نمایش داده شود (در حالت پیشفرض این قابلیت فعال است )

پنهان کردن یک یا چند تب بخصوص در مرورگر فایر فاکس

و یا اینکه با زدن دکمه افزونه آدرس تب فعلی با آدرسی که از قبل تعیین نمودید جایگزین شود.

پنهان کردن یک یا چند تب بخصوص در مرورگر فایر فاکس

علاوه بر افزونه بالا ، یک افزونه با کارکرد مشابه Hide Tabbar است ، این Add-on کمی ساده تر از Panic Button است و میتوانید از طریق کلید های میانبر تب مورد نظر را پنهان یا مجددا فراخوانی کنید.

Hide Tabbar

در بخش تنظیمات افزونه قابلیت پنهان کردن خودکار تب بعد از زمان مشخص و تعیین کلیدهای میانبر دلخواه وجود دارد.

تجربه و پیشنهاد شما ؟

در پایان اگر شما نیز افزونه یا ترفندی خوبی برای مخفی کردن تب و گذاشتن رمز عبور بر روی آن در مرورگر ها میشناسید آن را در بخش نظرات معرفی کنید

وب نما...
ما را در سایت وب نما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی webnamad بازدید : 251 تاريخ : پنجشنبه 26 فروردين 1395 ساعت: 9:57

گوشی و تبلت ها اندرویدی که با آن ها سروکار دارید ، به دلیل حجم بالای فایل و اپ یا برنامه هایی که با آن ها دانلود میشوند ، بالاخره حافظه آن ها پر میشود و مشکلات مختلفی از جمله کندی پردازش در انجام فرمان ها برای دستگاه ایجاد میشود. خالی کردن حافظه ی دستگاه های اندرویدی کار چندان مشکلی نیست که در ادامه ۵ روش متداول آن را بدون نیاز به روت کردن می خوانید.

چگونه حافظه دستگاه اندرویدی را بدون روت خالی کنیم؟

Ways to Free Up Space on Your Android Device without Root

برنامه هایی که حجم دستگاه شما را پر می کنند ، شامل فایل های چندرسانه ای نظیر ویدیو و موزیک و جست وجو های آفلاینی است که با ذخیره شدن مقدار زیادی cache صورت میگیرد. همچنین برنامه ها نیز حجمی از دستگاه را اشغال می کنند.

بد نیست بدانید که دستگاه های اندرویدی قدیمی تر ، حافظه موجود را به سه بخش system storage و USB storage یا inteal SD card تقسیم می کردند. بخش حافظه ی داخلی یا inteal نیز به خودی خود به دو بخش جداگانه تقسیم میشد: فایل های سیستمی و فایل های جانبی نظیر ویدیو و عکس

بنابراین پاک کردن برنامه ها در ورژن های قدیمی اندروید ، تاثیری بر آزادسازی فضا برای سایر فایل ها مثل ویدیو نداشت و هر فایلی ، حافظه ی محدود به خود را داشت. این محدودیت در ورژن های جدیدتر اندروید به طور کلی حذف شده است.

۵ راه اصلی برای آزاد کردن و افزایش حافظه گوشی یا تبلت اندرویدی عبارتند از:

استفاده از بخش Storage و ابزارهای آن در گوشی برای افزایش حجم حافظه داخلی

در تنظیمات گوشی های اندرویدی جدیدتر ، بخشی با عنوان Storage در نظر گرفته شده است که از ناحیه تنظیمات گوشی یا تبلت در دسترس است. در این قسمت می توانید مشاهده کنید که اولا چه میزان از حافظه دستگاه شما مصرف شده است ، ثانیا با دقت مشاهده کنید که کدام فایل ها ، مثلا کدام برنامه ها چه فضایی را اشغال کرده اند.

در بخش دانلود می توانید فایل هایی که دانلود شده اند را مشاهده و برنامه ها و تمام فایل های cache مربوط به آن را پاک کنید

چگونه حافظه دستگاه اندرویدی را خالی کنیم؟

در مشاهده ی فضای اشغال شده به این نکته توجه داشته باشید که حجمی که مشاهده می کنید ، مربوط به خود برنامه ، دیتا برنامه و کش (cache ) برنامه است. مثلا ممکن است برنامه هایی که برای گوش دادن آهنگ به صورت آفلاین باشند ، به خودی خود حجم محدودی داشته باشند ، اما در حدود یک گیگابایت را برای آهنگ هایی که به صورت آفلاین به شما پیشنهاد می دهند، اشغال کنند.

در تصویر پایین ، برنامه Pocket ، در حدود ۲۲ مگابایت حجم دارد؛ اما حدود ۱۶۷ مگابایت را برای وب پیج های آفلاین خود ، اشغال کرده است!

چگونه حافظه دستگاه اندرویدی را خالی کنیم؟

دسترسی برنامه ها به اینترنت ، یکی دیگر از مواردی است که سبب دانلود  بروزرسانی ها ، اطلاعات و ایجاد cache میشود. با کنترل دسترسی به اینترنت برنامه های اندروید ، این موضوع را مدیریت کنید.

افزایش حافظه داخلی گوشی با بررسی فایل ها و حجم مصرفی آن ها توسط برنامه ها

در این روش ، هر فایل یا فولدر را به صورت جداگانه از نظر میزان فضایی که اشغال کرده است ، مانیتور می کنیم. ابزار مورد استفاده ما ، برنامه هایی نظیر DiskUsage است که می توانید از گوگل پلی دانلود کنید و روی دستگاه خود نصب کنید.

با بررسی فایل ها و فولدر ها ، می توانید متوجه شوید که کدام برنامه فضای بیشتری را اشغال کرده است و سپس برای حذف یا تغییر آن اقدام کنید. حذف برنامه ها از طریق خود برنامه DiskUsage امکان پذیر است.

فایل هایی که می توانید حذف کنید ، متناسب با تصویر زیر است. دقت داشته باشید که تنها دیتا را زمانی حذف کنید که مطمئن باشید دیگر به این برنامه نیاز ندارید.

چگونه حافظه دستگاه اندرویدی را خالی کنیم؟

افزایش حافظه داخلی گوشی اندروید با استفاده از اس دی کارت

امروزه استفاده از حافظه داخلی دستگاه برای ذخیره سازی به صورت فابریک در گوشی ها کمتر متداول است و اغلب افراد اقدام به خرید حافظه های جانبی اس دی کارت (SD Card) میکنند. نصب برنامه ها در اغلب موارد روی حافظه اصلی دستگاه امکان پذیر است و می توانید فایل های صوتی و تصویری خود را روی آن ها ذخیره کنید. البته برخی از برنامه ها نیز روی اس دی کارت ها قابل جابه جایی هستند. در صورتی که به هر دلیلی اطلاعات شما روی اس دی کارت از دست رفت ، می توانید با استفاده از آموزش ریکاوری عکس از اس دی کارت ، بخشی از اطلاعات خود را بازگردانی کنید.

بعد از وارد کردن اس دی کارت ، موبایل خود را به کامپیوتر وصل کنید و تمامی فایل های صوتی و تصویری را روی آن انتقال دهید. همچنین در بخش تنظیمات حافظه اندروید میتوانید تعیین کنید  اطلاعات برنامه ها به صورت پیشفرض به جای حافظه داخلی دستگاه در SD Card که اغلب حافظه بالاتری دارند نگهداری شود ، در ادامه این پست انزل وب درباره این موضوع بیشتر میخوانید

چگونه حافظه دستگاه اندرویدی را خالی کنیم؟

جا به جایی برنامه ها روی مموری SD جهت افزایش حجم حافظه داخلی اندروید

در برخی از موبایل ها ، امکان جا به جایی برنامه ها روی مموری های جانبی وجود دارد. البته گوگل در ورژن های جدید اندروید ، این امکان را محدود کرده است که علت آن نیز امنیت و پایداری برنامه ها می باشد. همچنین در دستگاه های جدیدتر نیز این قابلیت به طور کلی برداشته شده است.

به نظر می رسد که از نسخه های Android 4.4 KitKat به بعد ، این محدودیت به وجود آمده است. با این حال موبایل های سامسونگ شاید این قابلیت را داشته باشند. کافی است که به اپ منیجر ( ممکن است هر اسمی در انواع گوشی ها داشته باشد) گوشی خود رجوع کنید و جزییات برنامه یا اپ ها را مشاهده کنید. در صورتی که از این قابلیت پشتیبانی شود ، در کنار گزینه Uninstall ، گزینه دیگر به نام Move to SD card نیز وجود دارد. به علاوه برای بازگردانی اطلاعات روی گوشی نیز گزینه Move to device storage در این دستگاه ها در نظر گرفته شده است.

اما دقت داشته باشید که هر برنامه ای با این گزینه قابل انتقال نیست. مثلا برخی از برنامه هایی که لزوما باید در پس زمینه قرار بگیرند، از این حالت پشتیبانی نمی کنند. همچنین برنامه های پیش فرض موبایل نیز قابل جا به جایی نیستند. اما میتوانید جهت افزایش حافظه داخلی گوشی اندروید بدون روت از آموزشی که قبلا در انزل وب برای تغییر و حذف برنامه های پیش فرض اندروید ، تمامی برنامه هایی که به آن ها احتیاج ندارید را حذف و یا انتقال کنید.

5Ways-to-Free-Up-Space-on-Your-Android-Device

ذخیره سازی ابری برای تصاویر جهت خالی شدن حافظه بدون روت

Google+ Photos ، Dropbox،  Microsoft OneDrive،  Flickr, و… از جمله فضاهای رایگانی هستند که امکان ذخیره سازی فایل ها را به صورت ابری ایجاد کرده اند. با توجه به این که معمولا تصاویر از بقیه فایل ها بیشتر هستند و حجم بالاتری را اشغال می کنند ، می توانید برای تصاویر خود از این سرویس ها استفاده کنید.

می توانید با استفاده از نرم افزارهای مختلفی که برای عکس وجود دارد ، کپی باقی مانده از هر عکس را نیز به صورت کلی پاک کنید تا شاهد آزاد شدن حجم قابل توجهی از دستگاه اندرویدی خود باشید.

این کار را برای هر نوع فایل حجیمی نیز می توانید انجام دهید و در صورت نیاز نیز می توانید با بک آپ گیری خودکار از تمامی بخش های اندروید ، نسخه ی اضافی را در جایی جداگانه ، ذخیره کنید.

چگونه حافظه دستگاه اندرویدی را خالی کنیم؟

تجربه و پیشنهادشما؟

در صورتی که راه های دیگری برای افزایش حافظه داخلی اندروید می شناسید، تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

وب نما...
ما را در سایت وب نما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی webnamad بازدید : 261 تاريخ : چهارشنبه 25 فروردين 1395 ساعت: 12:09

واتس اپ ( whatsapp ) یکی از اپ های پیام رسانی است که بعد از تلگرام بیشترین کاربر را در ایران دارد ، در ماه های اخیر شاهد تغییراتی در سطح امنیت و ویژگی های این نرم افزار بودیم ، در ادامه این مطلب نیز میخواهیم شما را با دو قابلیت جالب و کاربردی این برنامه که جزو ترفندهای مخفی واتساپ به حساب می آیند آشنا کنیم.

چگونه در واتس اپ پیام ها را بدون خوردن تیک خوانده شدن و با حالت ها متفاوت بخوانیم و ارسال کنیم ؟

How to Read WhatsApp Messages Without Alerting the Sender and Send Message with Text Formatting

ما قبلا در انزل وب در زیمنه واتس اپ مجموعه ترفند های واتس اپ (WhatsApp) را منتشر کردیم و در پست معرفی بهترین نرم افزارهای چت ناشناخته! نرم افزارهای مشابه با کار کرد آن را معرفی کردیم حال در ادامه این آموزش ها میخواهیم دو قابلیت کاربردی دیگر این برنامه را به شما معرفی کنیم.

ترفند خواندن پیام در واتس اپ بدون خوردن و نمایش دو تیک آبی خوانده شدن

برای انجام اینکار در whatsapp گوشی سه روش وجود دارد :

روش اول : روشن کردن حالت پرواز گوشی

شما از طریق این روش میتوانید پیغام مورد نظر را به صورت آفلاین از کش (cache) گوشی بخوانید ، برای اینکار زمانی که پیامی دریافت کردید ابتدا واتس اپ خود را ببندید حالت هواپیما ( Airplane mode ) را فعال کنید که تمامی ارتباط شما با اینترنت و.. به صورت کامل قطع شود و سپس واتس اپ را باز کنید پیغام مورد نظرا بخوانید و مجددا واتس اپ را ببندید ، در این صورت تیک آبی خوانده شدن پیام برای شخص مقابل در واتس نمایش داده نمیشود.

ترفند خواندن پیام در واتس اپ بدون خوردن و نمایش دو تیک آبی خوانده شدن

روش دوم : اضافه کردن ویجت واتس اپ به صفحه اول گوشی

با اضافه کردن ویجیت (Widget) واتس اپ به صفحه اول (Home Screen) گوشی خود نیز میتوانید همانند روشی که برای نخوردن تیک خوانده شدن پیام در تلگرام معرفی کردیم پیغام های واتس اپ را حتی با متن بسیار طولانی در محیط ویجت واتس اپ بخوانید و تیک آبی خواندن پیام برای شخص مقابل نمایش داده نشود. البته پیشنهاد میکنیم این ترفند را قبل استفاده بر روی یکی از دوستان خود تست کنید.

روش سوم : تنظیمات واتس اپ برای خواندن پیام واتس اپ بدون تیک خوردن

همچنین با طی کردن مسیر Settings > Account > Privacy و برداشتن تیک گزینه Read receipts به طور کلی قابلیت نمایش تیک خوانده شدن پیغام در واتس اپ از بین خواهد رفت که البته این روش باعث میشود شما نیز تیک خوانده شدن پیغام توسط دیگران را نیز مشاهده نکنید و اگر میخواهید این قابلیت برای شما فعال و برای دیگران غیرفعال باشد از دو روش اول استفاده کنید.

ترفند ارسال متن در واتس اپ با حالت های Bold ، Italics و Dash

یکی دیگر از قابلیت های مخفی واتس اپ که بتازگی در نسخه های جدید آن اضافه شده و بسیار شبیه به قابلیت فرمت دهی متن ها توسط ربات تلگرام است ، امکان ارسال متن با حالت های Bold ، Italics و Dash است.

ترفند ارسال متن در واتس اپ با حالت های Bold ، Italics و Dash

برای اینکار باید از دستور العمل های زیر در هنگام نوشتن پیغام پیروی کنید :

Bold: *متن بولد شده شما*

Italics: _متن ایتالیک شما_

Strike through: ~متنی که میخواهد روی آن خط کشیده شود~

Bold & Italics: *_متن بولد و ایتالیک شما به صورت همزمان_*

ترفند ارسال متن در واتس اپ با حالت های Bold ، Italics و Dash

بعد از قرار دادن متن در کارکتر های ویژه آن را اسال کنید تا نتیجه کار را مشاهده نمایید. این ترفند برای کاربران آی او اس و اندروید به اضافه اکثر ورژن های واتس اپ قابل اجرا است.

تجربه و پیشنهاد شما ؟

اگر شما نیز ترفند های مخفی واتس اپ و دیگر قابلیت های کاربردی آن را میشناسید میتوانید آنها را بخش نظرات معرفی کنید و یا تجربه استفاده خود از ترفندهای بالا را با ما به اشتراک بگذاید.

وب نما...
ما را در سایت وب نما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی webnamad بازدید : 324 تاريخ : سه شنبه 24 فروردين 1395 ساعت: 15:50

تا به حال برای شما نیز پیش آمده است که بخواهید آهنگ مدنظرتان را از روی کامپیوتر شخصی خود پیدا کنید ، اما به دلیل حجم زیاد فایل ها و نداشتن اطلاعات درستی از آن ها ، سردرگم شوید و مجبور شوید وقت زیادی را برای این کار صرف کنید؟ از جمله فایل هایی که معمولا روی کامپیوتر ها ذخیره می کنیم و با آن ها بیشتر از سایرین سرو کار داریم ، فایل های موسیقی است. برای مدیریت بهتر این فایل ها ، بهتر است که در جای مناسبی آن هارا طبقه بندی کنیم تا راحت تر بتوانیم آن ها را پیدا کنیم. روش های دسته بندی فایل های موسیقی در کامپیوتر را در ادامه می خوانید.

چگونه فایل های موزیک کامپیوتر را مرتب و دسته بندی کنیم؟

How to Organize Music Library on Your PC

با استفاده از نرم افزار ویرایش آهنگ ها تحت یک فرمت خاص که قبلا در انزل وب معرفی شد می توانید آهنگ های مورد علاقه خود را تحت عنوان یکسان طبقه بندی کنید ، در این پست نیز نحوه طبقه بندی و سازماندهی آهنگ ها را با استفاده از تگ های موسیقی می خوانید.

تگ موسیقی چیست؟

تگ زدن یا افزودن برچسب به فایل موزیک که به تگ های ID3 نیز شهرت دارند ، به معنای افزودن نام و مشخصاتی است که به فایل های موسیقی هویت می بخشد.در ابتدا این تگ ها صرفا برای فایل هایی با فرمت MP3 استفاده میشد، اما هم اکنون برای انواع فرمت ها از جمله WAV نیز قابل استفاده می باشد.

مزیت استفاده از این تگ ها ، در افزودن یک سری اطلاعات اضافی و جزیی است که شناسایی آهنگ ها را برای شما ساده تر می کند. مثلا نام آلبوم ، نام خواننده ، سال انتشار و شماره ترک مربوطه ، از جمله اطلاعات اضافی است که میتوانید به هر یک از فایل ها بیفزایید.

در هرصورت با استفاده از ورژن های جدیدتر تگ های ID3 ، هم اکنون می توانید حجم انبوهی از اطلاعات دلخواه خود را به موزیک بیفزایید.

چگونه به فایل های موسیقی تگ یا برچسب اضافه کنیم؟

به صورت مختصر ، دو راه کلی برای افزودن تگ های موسیقی به فایل های مدنظر شما وجود دارد که به بررسی آن ها میپردازیم:

روش خودکار

در روش اتوماتیک ، معمولا از نرم افزار ها و برنامه هایی استفاده میشود که اطلاعات اصلی خود آهنگ ها را اسکن می کند و آن ها را از جهت در برداشتن یک سری فاکتور ها بررسی می کند؛ سپس ترانه مد نظر شما را به دیتابیس های بزرگی نظیر Discogs, Gracenote, MusicBrainz  و…ارجاع میدهد تا اطلاعات جزیی تر به آن اضافه شود.

استفاده از این روش ، در صورتی که حجم زیادی از فایل های موسیقی را در دست دارید و قصد دارید آن ها را طبقه بندی کنید ، به شما کمک می کند و به علاوه اطلاعات آن نیز دقیق است .

در این جا افزودن تگ های ID3 را با استفاده از برنامه MusicBrainz می خوانید.

افزودن تگ با MusicBrainz

اگرچه برنامه های زیادی برای افزودن این برچسب ها وارد بازار رقابت شده است ، اما همچنان برنامه MusicBrainz بهترین است.

این برنامه برای انواع ترک ها قابل استفاده است. حتی آهنگ هایی که هیچ مشخصه هایی از آن ها را در دست ندارید نیز می توانید با استفاده از این برنامه ویرایش کنید و به عبارتی به آن ها هویت بدهید.

وقتی که برنامه آهنگ مدنظر شما را اسکن کنید ، اطلاعات احتمالی را از میان ۱۵ میلیون آهنگی که توسط یک میلیون خواننده منتشر شده است ، بررسی می کند.

نحوه کار با MusicBrainz

گام اول: ابتدا فایل های موزیک مدنظر خود را وارد کنید و سپس گزینه ی Look Up Cd را از طریق تولبار یا نوار ابزار برنامه انتخاب کنید تا برنامه به دیتابیس MusicBrainz متصل شود. اگر از گزینه ی Scan استفاده کنید ، می توانید اطلاعاتی که در فایل اصلی در حال حاضر وجود دارد را بررسی کنید.

چگونه فایل های موسیقی را در کامپیوتر سازمان بندی کنیم؟

گام دوم: متادیتا یا همان داده های اضافی مربوط به آهنگ که اسکن و ارزیابی شده است ، در پنجره ی سمت راست برنامه به شکل زیر نمایش داده میشود. در این پنجره می توانید پیش نمایش اطلاعات را مشاهده کنید و در صورتی که مورد تایید شما بود ، روی هر آهنگ یا آلبوم راست کلیک کنید و Save را انتخاب کنید تا اطلاعات ذخیره شود.

چگونه فایل های موسیقی را در کامپیوتر سازمان بندی کنیم؟

این روش ، کاربرد پایه ی این نرم افزار بود و کارایی آن ، فراتر از این است. می توانید برای برنامه انواع افزونه ها را نصب کنید و حرفه ای تر کارکنید.در صورت نیاز ، می توانید با ترفند افزایش صدای اصلی فایل های صوتی که قبلا در انزل وب معرفی کردیم ، کیفیت صدا فایل ها را نیز افزایش دهید.

روش دستی

در روش دستی ،  به صورت تک تک و با استفاده از نرم افزارهای ویرایش تگ ، اقدام به ویرایش فایل ها می کنیم. در این روش ، نرم افزارخاصی وجود ندارد که برای بررسی اطلاعات به دیتابیس ها متصل شود ؛ بنابراین استفاده از این روش را برای ویرایش حجم زیادی از فایل های موسیقی پیشنهاد نمی کنیم.

افزودن تگ با ویرایشگر Mp3tag

بهترین نرم افزار ویرایش تگ به صورت دستی ، این برنامه است که از تمامی فرمت های فایل های صوتی  نظیر  MPC, OGG, AAC پشتیبانی می کند. به علاوه بعد از این که به آهنگ ها تگ اضافه شد، فایل ها را طبقه بندی می کند.

نحوه کار با Mp3tag

گام اول: از بخش file ، موزیک یا آلبوم دلخواه خود را وارد برنامه کنید. کلیک روی این قسمت ، سبب میشود که یک بخش قابل ویرایش به صورت پنجره ی جداگانه در سمت چپ نمودار شود.

چگونه فایل های موسیقی را در کامپیوتر سازمان بندی کنیم؟

گام دوم: متادیتا مربوط به ترک را با جست وجو در اینترنت پیدا کنید. برای این کار می توانید از سایت های نظیر ویکی پدیا یا حتی سایت های مربوط به برنامه هایی که در روش خودکار معرفی شد استفاده کنید. برای مشاهده ی کاور آلبوم ها نیز می توانید از سایت  AllCDCovers یا تصاویر گوگل استفاده نمایید. به علاوه می توانید با روش های جست وجو آهنگ و دانلود آهنگ در کوتاه ترین زمان که قبلا به آن پرداختیم ، فایل های دلخواه دیگر خود را پیدا کنید و به لیست خود اضافه کنید.

بعد از پیدا کردن اطلاعات و افزودن آن ها ، با کلیک روی گزینه save ، اطلاعات را ذخیره کنید.

چگونه فایل های موسیقی را در کامپیوتر سازمان بندی کنیم؟

برنامه های دیگری نظیر Tag&Rename و TagScanner برای ویرایش فایل های موسیقی وجود دارند که می توانید از آن ها نیز استفاده کنید. به علاوه ، با مشاهده ی بخش Details از قسمت Properties هر فایل نیز می توانید اطلاعات هر فایل  را به دست آورید و آنها را بدون نیاز به نرم افزار ویرایش کنید که البته راه چندان مناسب و سریعی نیست

تجربه و پیشنهاد شما؟

با روش هایی که معرفی شد ، یک کالکشن زیبا از موزیک های دلخواهتان بسازید و در صورتی که روش های دیگری را امتحان کردید ، تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

وب نما...
ما را در سایت وب نما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی webnamad بازدید : 323 تاريخ : دوشنبه 23 فروردين 1395 ساعت: 9:59

فناوری وای فای ، این امکان را به کاربران داده است تا بدون نیاز به اتصال سیم به مودم و تا فواصل مشخصی ، بتوانند از اینترنت استفاده کنند. اما در کنار مزیت های بسیار آن ، مشکلاتی نیز از جمله وصل نشدن کاربران به وای فای ، کندی سرعت ، قطعی و وصلی و… وجود دارد که در اغلب موارد یافتن علت اصلی کمی دشوار است. از این رو تصمیم گرفتیم در این پست ، علل اصلی کندی سرعت وای فای را بررسی کنیم تا در صورتی که با این مشکل مواجه شدید ، بتوانید خودتان آن را برطرف کنید.

چرا سرعت سیگنال وای فای کند است؟ روش ها افزایش سرعت وای فای

۴ Reasons Why Your Wi-Fi Is So Slow

این امواج ، که قبلا در مورد مضر بودن یا نبودن آنها برای انسان در انزل وب صحبت کردیم ، اطلاعات را بر بستر دو فرکانس استاندارد ۲ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز منتقل می کند. مودم های وای فای نیز معمولا دو فرکانس را جست وجو می کنند و آن که از کیفیت بهتری برخوردار باشد ، انتخاب می کنند.

دلایلی که برای کاهش سرعت وای فای می توان بررسی کرد عبارتند از:

محل قرارگیری مودم

برای قرار دادن مودم ، باید به فاکتورهای مختلفی توجه داشته باشید:

ارتفاع

مودم را ترجیحا روی زمین و سطوح کم ارتفاع قرار ندهید. سعی کنید که دستگاه خود را در بالاترین سطح موجود بگذارید و از قرار دادن اشیای مختلف جلوی  مودم خودداری کنید.

اشیای اطراف مودم

دقت داشته باشید که مودم خود را در مکان هایی قرار دهید که توسط دیوار های بتنی و به طور کلی مانع های بزرگ ، بلاک نشود. نمی توان انتظار داشت که از پشت دیوار های بتنی ، امواج خوبی ار وای فای را دریافت کنیم.

همچنین از قرار دادن مودم در اطراف وسایلی الکتریکی  بپرهیزید.

فاصله تا مودم

فاصله ی شما از دستگاه ، روی سرعت وای فای موثر است. سعی کنید که دستگاه را در نزدیک ترین نقطه نسبت به خود قرار دهید. همچنین اگر فضای مدنظر شما بزرگ است ، مودم را در مرکز محل قرار دهید. مودم امواج را به صورت گردشی و در ۳۶۰ درجه ، ساطع می کند.

چرا سرعت وای فای کند است؟

تنظیمات وایرلس و نویز دستگاه

آیا می دانستید که در نزدیک ترین فاصله نسبت به شما ، امواج دستگاه های دور از شما قرار دارند و به طور کلی هرجا که پا می گذاریم ، انبوهی از امواج در آن موجود دارد؟

با توجه به این موضوع ، می توان دریافت که امکان تداخل امواج وای فای با وای فای خانگی وجود دارد و این تداخل ، یکی از علل رایج افت سرعت وای فای است.

چرا سرعت وای فای کند است؟

اما چه امواجی با وای فای شما تداخل می کنند؟

امواج مایکروویو

امواج مایکرویو با امواج وای فای تداخل زیادی داردند. علت اصلی آن ، نزدیکی فرکانسی است که در آن ، هر دو دستگاه مدیریت میشوند.  البته مایکروویو های زیادی وجود دارند که بدنه ی آن ها به خوبی عایق شده است و مشکلی از این جهت ایجاد نمی کند. اما برخی به علت ضعف در پوشش داخلی ، امواج را به خارج  گسیل می کنند.

امواج بلوتوث

یکی دیگر از امواج بی سیمی که با وای فای تداخل دارد ، بلوتوث است. بلوتوث در فرکانسی حدود ۲٫۴ گیگاهرتز مدیریت میشود که به وای فای نزدیک است. برای جلوگیری از این تداخل ، دستگاه ها به صورت نرمال سیگنال ها را میان ۷۰ کانال جا به جا می کنند. این عدد را به صورت دستی تا ۱۶۰۰ در هر ثانیه تغییر دهید تا این تداخل به حداقل برسد. با این حال سعی کنید که مودم روتر شما از دستگاه هایی که امواج بلوتوث را گسیل می کنند دور باشد.

ریسه های تزیینی

لامپ های تزیینی کوچکی به شکل ریسه در مکان های مختلف استفاده میشوند ، می توانند با ایجاد فیلد های الکتریکی ، با وای فای تداخل کنند. این اختلال زمانی که لامپ های شما چشمک زن باشند بیشتر میشود.

بهتر است مودم را از این چراغ ها دور نگه دارید.

3-Reasons-Why-Your-Wi-Fi-Is-So-Slow

همسایه ها

یکی از مسائلی که سبب افت سرعت وای فای میشود ، تداخل امواج وای فای ساختمان هایی است که ساکنان زیادی دارد ؛ مثلا آپارتمان ها و برج ها

در ساختمان های نزدیک به هم ، احتمال تداخل دو مودمی که در یک زمان ، سیگنال هایی را به یک کانال برای پخش شدن ارسال می کنند ، زیاد است. در این مواقع بهترین راه حل ، انتخاب کانال مناسب در تنظیمات مودم است. البته در مودم های جدیدتر ، سرچ کانال به صورت اتوماتیک انجام میشود و نیازی به انجام این کار به صورت دستی نیست.

نکته ی دیگری که در مورد همسایه ها و افرادی که در مجاورت شما زندگی می کنند وجود دارد ، احتمال استفاده آن ها از وای فای شما است. هر بار که افراد سعی می کنند به وای فای شما وصل شوند ، تا حدودی از سرعت شما برای لحظاتی کاسته میشود تا آن کاربر به شبکه ی وای فای شما وصل شود. بنابراین بهتر است که اولا پسورد های ایمنی را برای وای فای خود انتخاب کنید ، ثانیا مودم خود را به صورت دوره ای ریست و آپدیت کنید. در صورت نیاز می توانید با مطالعه چگونگی کنترل حجم وایرلس مهمان ، از مصرف اینترنت توسط افراد مهمان و کاهش سرعت ، جلوگیری کنید.

چرا سرعت وای فای کند است؟

نحوه استفاده از اینترنت

این که شما چه طور از حجم اینترنت خود استفاده کنید ، روی سرعت شما تاثیر دارد. مثلا وقتی در حال دانلود کردن فایل های زیادی با کامپیوتر خود هستید ، توقع نداشته باشید که سرعت وای فای شما همانند زمانی که دانلود قطع شده است ، باشد. گاهی نیز برخی از بخش هایی که به صورت خودکار به روزرسانی میشوند ، ممکن است سبب کاهش سرعت شما شوند. این مورد را نیز نظیر اشتباهات رایجی که حین کار با کامپیوتر انجام می دهیم را به یاد داشته باشید.

همچنین افرادی که در شبکه ی وای فای شما فعالیت دارند ، روی سرعت وای فای شما موثر اند. هر چه قدر که دستگاه های بیشتری به یک وای فای وصل باشد ، تقسیم پهنای باند بیشتری صورت میگیرد و این به معنای افت سرعت است.

برای اطلاع کامل از دلایل کند بودن اینترنت خود مطلب قبلی ما در مورد چرا حجم اینترنت زود تمام میشود ؟ روش های جلوگیری از مصرف حجم اینترنت حتما بخوانید

در نهایت اگر تمامی موارد ذکر شده را انجام داده اید ، به صورت خلاصه به نکات زیر برای دریافت مناسب تر سیگنال توجه کنید:

  • مودم را در ارتفاع ، دور از اشیا و مکانی که بیشتر افراد در آن تجمع می کنند قرار دهید.
  • مودم را از وسایل الکتریکی دور نگه دارید و کانال مناسب را برای مودم در تنظیمات دستگاه انتخاب کنید.
  • مودم را همواره به روز نگه دارید و از دانلود فایل های حجیم به صورت همزمان که سبب کاهش چشمگیر سرعت وای فای میشود خودداری کنید.

تجربه و پیشنهاد شما ؟

سعی کنید مودم خود را در مکان هایی قرار دهید که از تجمع افراد منزل یا محل کار ، دور باشد. در صورتی که با علل دیگری برای کاهش سرعت وایفای مواجه شده اید ، تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

وب نما...
ما را در سایت وب نما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی webnamad بازدید : 211 تاريخ : شنبه 21 فروردين 1395 ساعت: 11:02

سیستم عامل اندروید بسیار منعطف است و این خاصیت باعث شده تا بتوان از آن در زمینه های مختلف استفاده کرد ، یکی از این موارد صنعت بازی است ، اگر یک گیمیر هستید و میخواهید از گوشی یا تبلت اندرویدی خود به عنوان دسته بازی (joystick ) در کامپیوتر و لپ تاپ خود استفاده کنید در ادامه ۳ روش برای انجام اینکار را آموزش میدهیم.

چگونه از گوشی و تبلت اندرویدی به جای دسته بازی وایرلس استفاده کنیم ؟

How to Use Android Smartphone as Wireless Joystick for Computer Games

در زمینه استفاده از اندروید به جای دستگاه های ورودی برای کامپیوتر و لپ تاپ ما قبلا در آموزشی به صورت قدم به قدم نحوه تبدیل گوشی و تبلت به موس و کیبورد وای فای برای کامپیوتر را منتشر کردیم ، در ادامه نیز میخواهیم نحوه تبدیل کردن دستگاه های اندرویدی به عنوان دسته بازی وایرلس برای کامپیوتر و لپ تاپ های ویندوز ، لینوکس و مک توسط سه برنامه محبوب و رایگان در این زمینه بررسی کنیم.

تبدیل اندروید به دسته بازی کامپیوتر توسط Mobile Gamepad

ابتدا اپ Mobile Gamepad را بر روی گوشی خود دانلود و نصب کنید.

سپس برنامه Server.exe کامپیوتر (PC) این نرم افزار را نیز بر روی سیستم خود دانلود و نصب نمایید.

تبدیل اندروید به دسته بازی کامپیوتر توسط Mobile Gamepad

بعد از اجرا برنامه اگر Firewall درخواست اجازه دسترسی کرد آن را allow کنید تا برنامه آی پی اختصاصی خود را بگیرد.

با مراجعه به تب Games و زدن دکمه سبز Add میتوانید دکمه های دسته بازی را نیز تعیین کنید

تبدیل اندروید به دسته بازی کامپیوتر توسط Mobile Gamepad

حالا به برنامه در گوشی خود مراجعه کنید و اگر از شما نوع ارتباط را برنامه پرسید WIFI را انتخاب نمایید، توجه کنید که کامپیوتر یا لپ تاپ شما و همینطور گوشی همه به یک شبکه وایفای متصل باشند در غیر این صورت گزینه بلوتوث را انتخاب کنید.

تبدیل اندروید به دسته بازی کامپیوتر توسط Mobile Gamepad

سپس برنامه از شما میخواهد آی پی سرور را وارد کنید که در این بخش باید آی پی که در برنامه Server.exe کامپیوتر نمایش داده شده بود وارد و سپس بر روی دکمه connect تپ کنید.

پس از اتصال در نهایت شما گیم پد برنامه را مشاهده میکنید که میتوانید از آن به عنوان دسته بازی کامپیوتر استفاده کنید

تبدیل گوشی به دسته بازی کامپیوتر با Monect PC Remote

علاوه بر نرم افزار بالا میتوانید از اپ محبوب تر Monect PC Remote نیز استفاده کنید.

پس از نصب برنامه بر روی اندروید به سایت اصلی نرم افزار مراجعه کنید و نسخه کامپیوتر ( ویندوز یا مک ) را بر روی سیستم خود نصب کنید.

پس از اجرا فایل MonectHost فایروال از شما اجازه دسترسی میخواهد که باید آن را allow کنید.

تبدیل گوشی به دسته بازی کامپیوتر با Monect PC Remote

سپس به گوشی خود مراجعه کنید و برنامه اجرا نمایید ، در صورتی همانند آموزش قبلی انزل وب در مورد ۸ برنامه قدرتمند برای مدیریت راه دور اندروید از طریق کامپیوتر ، هر دو دستگاه به یک شبکه وایفای متصل باشند بر روی Search host تپ کنید و نام PC را انتخاب کنید ، همچنین از طریق آی پی و بلوتوث نیز میتوانید اینکار را انجام دهید.

تبدیل گوشی به دسته بازی کامپیوتر با Monect PC Remote

پس از اتصال ، وارد کنترل پنل اصلی برنامه میشوید که دارای ۱۲ بخش اصلی موس ، کیبورد ، حالت های بازی ، فرمون مسابقه مجازی ، دسته بازی ، انتقال متن و… بیسیم است.

تبدیل گوشی به دسته بازی کامپیوتر با Monect PC Remote

برای دسته بازی میتوانید گزینه Joystick ، Race و یا Shooter انتخاب کنید.

تبدیل گوشی به دسته بازی کامپیوتر با Monect PC Remote

تبدیل اندروید به دسته بازی از طریق برنامه  DroidMote Client

DroidMote Client نیز یکی از اپ های رایگان موجود برای تبدیل اندروید به joystick و ریموت کنترل های مختلف است.

ابتدا برنامه را بر روی گوشی یا تبلت خود نصب کنید و سپس به سایت اصلی برنامه مراجعه کنید و نسخه کامپیوتر آن را نیز که برای ویندوز و لینوکس ۳۲ و ۶۴ بیتی موجود است دانلود و نصب کنید.

تنظیمات کمپیوتر این نرم افزار نسبت به دو نرم افزار قبلی کمی پیچپیده و حرفه ای تر است که پیشنهاد میکنیم حتما راهنمای تصویری آن را مشاهده کنید.

تبدیل اندروید به دسته بازی از طریق برنامه DroidMote Client

پس از انجام تنظیمات وارد اپ گوشی شوید ، از بخش settings شماره پورت و آی پی و پسورد سروری که در کامپیوتر ست کردید را وارد کنید.

تبدیل اندروید به دسته بازی از طریق برنامه DroidMote Client

سپس میتواند با وارد کردن آیپی آدرس وایفای که در کامپیوتر به شما داده شد به کامپیوتر خود متصل شوید که در صورت موفقیت آمیز بودن ، پیغام تایید آن توسط نمایش داده میشود.

تبدیل اندروید به دسته بازی از طریق برنامه DroidMote Client

برای انجام بازی ها توسط دسته بازی در اندورید فقط کافیست تب joystick برنامه را انتخاب و برای تعیین و کالیبره کردن دکمه ها نیز از بخش Game Controller ویندوز کمک بگیرید.

تبدیل اندروید به دسته بازی از طریق برنامه DroidMote Client

تجربه و پیشنهاد شما ؟

در پایان اگر شما نیز اپ های خوب دیگری برای تبدیل گوشی و تبلت های اندرویدی به دسته بازی سراغ دارید آنها را در بخش نظرات معرفی کنید و یا تجربه خود در استفاده از برنامه های معرفی شده را با ما به اشتراک بگذارید.

وب نما...
ما را در سایت وب نما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی webnamad بازدید : 200 تاريخ : جمعه 20 فروردين 1395 ساعت: 20:45

اگرچه نگهداری اطلاعات در حافظه های جانبی ، نقل و انتقال اطلاعات را برای ما ساده تر کرده اند ، اما خطر گم شدن فلش مموری ها ، هارد اکسترنال ها و به طور کلی حافظه های جانبی که می توان آن ها را حمل و نقل کرد وجود دارد. برای این که در صورت گم شدن این وسایل ، از افشای اطلاعات روی فلش و هارد اکسترنال جلوگیری کنید ، رمز گذاری آن ها راه حل ساده و مناسبی است که با خواندن این پست نحوه رمزگذاری را می آموزید.

چگونه روی فلش مموی و هارد اکسترنال رمز بگذاریم ؟

Ways to keep sensitive files encrypted on a flash drive or exteal hard drive

در مطلب قبلی ما نظیر آموزش گذاشتن پسورد روی فایل ها بدون نرم افزار نشان دادیم چگونه میتوانید بدون استفاده از نرم افزاری خاصی روی فایل های خود رمز بگذارید و آنها را در فلش یا هارد اکسترنال با امنیت بالاتری قرار دهید ،

پیشنهاد میکنیم برای شروع ابتدا تعدادی از فایل های نه چندان مهم خود را با روش های زیر رمزگذاری کنید تا با طریقه کار نرم افزار آشنا شوید و در صورت بروز مشکل فایل ها حیاتی شما در مرحله اول از دست نرود

برای رمز گذاری فایل های فلش مموری و هارد اکسترنال دو راه حل کلی دیگر نیز وجود دارد:

استفاده از فلش یا هارد اکسترنال های با قابلیت رمزگذاری

این نوع درایو ها ، نظیر فلش مموری و هارد اکسترنال های رمز دار ، در انواع مختلف وجود دارند و می توانید از این نوع برای حفظ امنیت اطلاعات استفاده کنید که نمونه بسیار پر استفاده و معروف آن در بازار ایران هارد اکسترنال های Weste Digital (WD) My passport است . نحوه ی عملکرد این درایو ها به این گونه است که وقتی برای اولین بار فردی فلش را وارد سیستم می کند ، تنها حافظه ی موجود ۱۳ مگابایت و درایوی با نام  read-only است. بعد از این که پسورد را وارد می کنید ، تمامی اطلاعات نمایان میشود به علاوه اینکه خود این هارد ها درای نرم افزا های مخصوص هستند که میتوانید از طریق آنها بر روی هارد خود رمز بگذارید و پس از اتصال به سیستم با کلیک بر روی درایو و وارد کردن رمز محتویات آنها را مشاهده کنید.

دقت داشته باشید که به هیچ وجه استفاده از حافظه های ابری نظیر Dropbox, OneDrive و… را برای بک آپ گیری از فایل های حساس توصیه نمیشود. چرا که امنیت این فایل ها در این نوع سرویس ها تضمین شده نیست. بنابراین برای این که یک نسخه از اطلاعات خود را جدا از حافظه ی جانبی داشته باشید ، از روش های دیگر استفاده کنید.

چگونه فلش مموری و هارداکسترنال را رمز گذاری کنیم؟

همچنین می توانید با مطالعه ی راه های نمایش پسورد دایره ای ، پسورد هایی که هنگام وارد کردن مشخص نمیشوند و نمی توانید فارسی بودن یا انگلیسی بودن متن تایپ شده خود را بخوانید ، ببینید.

استفاده از نرم افزار برای رمز گذاری روی فلش و هارد اکسترنال

گذاشتن رمز روی فایل ها فلش مموری و هارد اکسترنال با EncryptStick

نرم افزارهای زیادی برای قفل کردن اطلاعات درایو وجود دارد. یکی از بهترین نرم افزارها ، EncryptStick می باشد. ابتدا باید نرم افزار را دانلود و نصب کنید. اما نسخه ی قابل حمل برنامه روی تمام سیستم ها قابل اجرا است.

از طریق منویی که باز میشود ، می توانید فایل ها را بکشید و رها کنید ، قفل کنید و از دسترس خارج کنید و…

چگونه فلش مموری و هارداکسترنال را رمز گذاری کنیم؟

نکته جالب در این نرم افزار این است که شما می توانید تنها یک سری از فایل های دلخواه خود را قفل کنید و باقی فضا را برای دسترسی به سایر فایل ها ، بدون قفل رها کنید.

رمزگذاری روی فلش و هارد اکسترنال با VeraCrypt

می توانید نسخه اصلی یا نسخه پرتابل برنامه رایگان VeraCrypt را نصب کنید. ساده ترین کار ایجاد  encrypted container می باشد که به آن volume یا  vault گفته میشود.  برای این کار ابتدا حافظه ی جانبی خود را به کامپیوتر وصل کنید و سپس فایل نصبی را باز کنید. برای فایل های فشرده ، در صورتی که پسورد را فراموش کردید ، می توانید با مطالعه آموزش نرم افزار های حذف و شکستن پسورد فایل های زیپ انزل وب این مشکل را حل کنید. سپس در حالت نصب wizard ، روی گزینه ی Extract کلیک کنید تا وارد مرحله بعدی شوید.

چگونه فلش مموری و هارداکسترنال را رمز گذاری کنیم؟

با این کار نسخه پرتابل نصب میشود و می توانید vault را در هر اندازه ای که می خواهید روی هارد یا فلش خود ایجاد کنید.

رمزگذاری روی فلش و هارد اکسترنال با VeraCrypt

توجه داشته باشید که در استفاده از نسخه پرتابل محدودیت هایی نیز وجود دارد ؛ به این شکل که تنها زمانی می توانید از این نسخه استفاده کنید که به عنوان مدیر و با حساب اصلی وارد شده باشید. بنابراین در استفاده از این نسخه ، باید دقت داشته باشید که برنامه روی چه کامپیوتری است و سطح دسترسی شما در حال حاضر چگونه است.

تجربه و پیشنهاد شما؟

آیا راه های دیگری برا پنهان کردن یا رمز گذاری فایل های موجود در فلش مموری یا هارد اکسترنال می شناسید؟ تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

وب نما...
ما را در سایت وب نما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی webnamad بازدید : 228 تاريخ : جمعه 20 فروردين 1395 ساعت: 9:29

تلگرام این روزها بحث داغ برنامه های چت در ایران است و استفاده راحت از قابلیت های آن ضرورت بیشتری پیدا کرده است ، با توجه به درخواست های بالا شما از ما درباره حذف کلی (دسته ای) اشخاصی که ناخواسته در حالت پیشفرض به لیست دوستان (Contact List) این برنامه اضافه میشوند تصمیم گرفتیم ساده ترین روش اینکار را در این پست معرفی کنیم.

چگونه مخاطب را به صورت کلی یا انتخابی از لیست دوستان تلگرام پاک کنیم ؟

How to Delete Batch Contact From Telegram Contact List

ما قبلا در انزل وب به صورت مفصل در زمینه ترفندهای تلگرام و آموزش های کاربردی آن صحبت کردیم که پیشنهاد میکنیم برای استفاده بهتر از این سرویس حتما آنها را مطالعه کنید ، در ادامه نیز یکی از مواردی که بسیای از دوستان آموزش آن را از ما در خواست کرده بودند بررسی میکنیم.

برای انجام اینکار بهترین روش استفاده از نسخه وب تلگرام است. متاسفانه در نسخه گوشی و کامپیوتر تلگرام ، شما باید به صورت دستی وارد بخش مشخصات فرد مورد نظر شوید و با انتخاب بخش بیشتر (More) گزینه Delete را مشاهده و انتخاب کنید که اینکار در صورتی که تعداد افراد زیاد باشد عملی وقت گیر است ، اما خوشبختانه در آپدیت جدید در نسخه وب تلگرام این امکان فراهم شده است که بتوان به صورت انتخاب چندین مورد اشخاص را از Contact list حذف کرد.

ابتدا به وب سایت https://web.telegram.org مراجعه کنید

سپس بر روی منو همبرگری بالا کلیک کنید و گزینه Contacts را انتخاب نمایید

چگونه افراد را به صورت کلی یا انتخابی از لیست دوستان تلگرام پاک کنیم ؟

از منو باز شده گزینه Edit را انتخاب کنید.

افراد مورد نظر را در لیست انتخاب کنید و در نهایت بر روی دکمه Delete پایین صفحه که شماره افزارد انتخاب شده در کنار آن درج گردیده کلیک کنید.

How to Delete Batch Contact From Telegram Contact List

تمام شد حالا کافیست به لیست دوستان خود در اپلیکیشن گوشی یا کامپیوتر مراجعه کنید تا ببینید اشخاص به صورت دسته ای از لیست دوستان شما حذف شده اند. همچنین با استفاده از این روش میتوانید افرادی که اکانت کاربری خود را حذف کردند و به عنوان Deleted Account در لیست دوستان تلگرام شما هنوز حضور دارند به صورت دسته ای و کلی پاک کنید.

تجربه و پیشنهاد شما ؟

اگر اپلیکشین یا روشی دیگری برای حذف یا اضافه کردن دسته ای افراذ به Contact List تلگرام سراغ دارید آن را در بخش نظرات پست معرفی کنید.

وب نما...
ما را در سایت وب نما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی webnamad بازدید : 322 تاريخ : پنجشنبه 19 فروردين 1395 ساعت: 1:03

یکی از مسائلی که حین کار با وسایل دیجیتالی نظیر موبایل ، پیش می آید ، گرم شدن بیش از حد گوشی است که معمولا ناشی از استفاده ی زیاد از آن به صورت مداوم و  فعالیت زیاد  پردازنده است. روش ها و دلایلی که در این پست می خوانید ، به افزایش طول عمر باتری و جولگیری از داغ شدن گوشی شما کمک میکنید.

چگونه از گرم شدن بیش از حد گوشی جلوگیری کنیم؟ ( علت های داغ شدن گوشی )

How to Stop your Smartphone Overheating

موبایل مثل سایر وسایل نظیر لپ تاپ بر اثر کارکردن زیاد با آن گرم می شود. روش های خنک نگه داشتن لپ تاپ را در انزل وب معرفی کردیم. در ادامه همان مطلب ، روش های خنک نگه داشتن موبایل را می خوانید.

موبایل خود را به شکل صحیح شارژ کنید

اغلب افراد کمتر به این نکته توجه می کنند و هر بار که شارژ موبایل آن ها کم می شود ، باتری را شارژ می کنند و ساعت ها بدون توجه به پر شدن باتری ، آن را به برق متصل نگه می دارند. در شارژ موبایل اولا دقت داشته باشید که گوشی خود را در کنار وسایل گرمازا شارژ نکنید. به هر حال گرما بخشی از انرژی خود باتری را تلف می کند و علاوه بر تاثیرات جانبی روی ساختمان آن ، شارژدهی را کند می کند. در صورتی که وقت کمی دارید و می خواهید در زمان صرفه جویی کنید ، می توانید روش های سریع تر شارژ کردن موبایل را در انزل وب مطالعه کنید.

همچنین دقت داشته باشید که گوشی خود را در طول روز که دمای هوا بیشتر است ، تا ۷۰ الی ۸۰ درصد شارژ کنید و  بگذارید فرآیند فول شارژ شدن باتری ( تا ۱۰۰ درصد ) در طول شب صورت گیرد.

چگونه از گرم شدن بیش از حد موبایل جلوگیری کنیم؟

موبایل خود را در مکان های خنک و مطمئن قرار دهید

همان طور که در بخش علت زود تمام شدن شارژ گوشی چیست ؟ و راه های جلوگیری از سریع خالی شدن شارژ به آن اشاره کردیم این که موبایل خود را در چه شرایطی نگهداری کنید نیز مهم است. موبایل نباید در معرض نور مستقیم آفتاب قرار گیرد. علاوه بر این که نور آفتاب به صفحه نمایش و سایر بخش ها صدمه میزند ، دمای خود گوشی را بالا می برد.

اگر موبایلتان را در جیب خود نگهداری می کنید ، دقت داشته باشید که جیب شما بزرگ باشد و همچنین با عرق بدن ، تماس نداشته باشد.

از محافظ صفحه استفاده کنید و حواستان به گوشی خود در ساحل باشد

زمانی که به ساحل می روید ، از گوشی خود غافل نشوید. جالب است بدانید که سه عامل مخرب برای گوشی Samsung Galaxy S5  ، آب ، شن و گرد و خاک معرفی شد. استفاده از محافظ صفحه و محافظ کلی برای گوشی ، می تواند خطرات احتمالی را نیز کاهش دهد

چگونه از گرم شدن بیش از حد موبایل جلوگیری کنیم؟

از قاب های مناسب برای گوشی خود استفاده کنید

یکی از دلایل داغ شدن سریع گوشی میتواند ، استفاده از قاب های محافظتی و یا زینتی نامناسب گوشی است که در صورتی که گوشی شروع به داغ شدن کند و قاب شما بیش از حد زخیم باشد از رسیدن هوا به آن جلوگیری میکند و میتواند یک عامل مخفی برای بیشتر داغ شدن موبایل شود.

از قرار دادن گوشی خود در معرض آب و رطوبت خودداری کنید

قبل از قرار دادن گوشی خود در هر مکان ، از خشک بودن آن مطمئن شوید و دقت کنید لباستان نیز مرطوب نباشد. به این مسئله زمانی که به ساحل می روید نیز توجه داشته باشد. البته برخی از گوشی هایی که در چند سال اخیر معرفی شدند ، خاصیت ضدآب دارند و برای این گوشی ها جای نگرانی نیست.

چگونه از گرم شدن بیش از حد موبایل جلوگیری کنیم؟

استفاده از نرم افزار های خنک کننده گوشی برای جلوگیری از داغ شدن

در صورتی که ترفند های معرفی شده را به کار گرفتید و فایده ای نداشت ، قطعا کار نکردن با موبایل برای مدتی و قرار دادن آن در محیط خنک ، به کاهش دمای آن کمک می کند.در صورتی که دستگاه شما به دلیل افزایش دما از نظر کارکرد با مشکل مواجه شد ، مشکل از فریمور شماست.  یکی از اپ هایی که در این زمینه می تواند کمک کند ، برنامه ی Coolify است.

چگونه از گرم شدن بیش از حد موبایل جلوگیری کنیم؟

عملکرد Coolify

این برنامه ، دمای موبایل شما را به صورت مداوم چک می کند و از با هشدار هایی که نسبت به استفاده از برنامه های مختلف به شما می دهد ، از افزایش بیش از حد دما جلوگیری می کند.

برخی تصور می کنند که این برنامه تنها مموری موبایل را آزاد میکند و از این طریق تاثیر می گذارد. به طور کلی این برنامه برای افرادی که از رام های شخصی استفاده می کنند ، بسیار مفید است.

چگونه از گرم شدن بیش از حد موبایل جلوگیری کنیم؟

آموزش کار با برنامه Coolify

وقتی که برنامه را نصب کردید ، کافی است گزینه ی Tu On Normal Temp Protection را انتخاب کنید.دمای فعلی گوشی شما همواره قابل مشاهده است و می تواند گزینه های دیگر را از طریق منو ببینید:

  • Cooling: دفعاتی است که برنامه به خنک کردن موبایل شما پرداخته و باعث جلوگیری از داغ شدن گوشی شده است.
  • Settings: در این بخش تعیین می کنید که در چه دمایی ، حال بر حسب درجه سانی گراد یا فارنهایت ، برنامه موبایل شما را خنک کند.
  • Background: بخشی برای تغییر تصویر پس زمینه از میان تصاویر از قبل آماده شده ( و احتمالا بهینه شده از نظر مصرف باتری ) می باشد.

تجربه و پیشنهاد شما؟

در کل ترفند های گفته شده و همچین اپ Coolify ، برای کنترل دمای موبایل مهم ترین فاکتور هایی هستند که باید در نظر گرفته شوند. کاربران موبایل احتمالا می دانند که مهم ترین مسئله در کنترل دمای موبایل ، توجه به سیستم عامل گوشی است که باید بهینه شود. این کار را برنامه ی Coolify به خوبی انجام می دهد. با این حال اگر برنامه های مشابه دیگری را در این زمینه می شناسید ، تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

وب نما...
ما را در سایت وب نما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی webnamad بازدید : 350 تاريخ : چهارشنبه 18 فروردين 1395 ساعت: 18:51

امروزه از ابزارهای مختلفی نظیر کامپیوتر و گوشی در محیط کاری استفاده میشود که رعایت برخی از نکات در حین کار کردن با آن ها  روند کار را رونق می بخشد ، در عین حال در وقت و انرژی نیز صرفه جویی می شود. در ادامه ۶ نکته ساده اما ضروری را مطرح می کنیم که شاید تا به حال در محیط کار خود به آن ها توجه نکرده بودید و با به کار گیری آن ها ، تغییرات زیادی را در اطراف خود حس خواهید کرد.

۶ نکته کلیدی برای بهتر کار کردن و تمرکز در کار

Simple Tips to Supercharge Your Personal Workflow

برخی از افراد ، معمولا با چالش های مرتبط با استفاده از وسایل دیجیتالی کنار می آیند و کارهای خود را به شیوه طبیعی انجام می دهند؛ حتی اگر مجبور باشند وقت زیادی را صرف کنند. اما اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به دنبال بهبود بخشیدن به روند کاری خود هستید و در عین حال چالش های موجود ، شما را  حسته کرده است ، راه هایی که در ادامه معرفی می کنیم ، در زمان کوتاه تر و به صورت یک جا ، استفاده از وسایلی دیجیتالی اطراف را برای شما ساده تر می کند.قبلا نیز  ترفند های معجزه آسا برای چیدمان محیط کار را در انزل وب معرفی کردیم که بیشتر در ارتباط با محیط اطراف بود و مطالعه ی آن را در کنار این مطلب ، به شما توصیه می کنیم.

از ابزار های پیرامون خود به جا استفاده کنید

منظور از ابزار ، هر چیزی است که شما برای کار خود از آن ها استفاده می کنید. اگر با کامپیوتر کار می کنید ، نرم افزارها ابزار کار شما هستند. زمانی که می خواهید برنامه های جدیدی نصب کنید و برای به کار بردن آن ها ، وقت و سرمایه صرف کنید ، باید آنالیز کلی از آن چه که پیش از این روی سیستم شما نصب بوده است داشته باشید. باید دقت کنید که آیا انجام یک کار ، با برنامه های قبلی مقدور بوده است یا نه. یک مثال ساده ، استفاده از برنامه های حرفه ای نظیر فوتوشاپ است. حال آن که خیلی از کارهای متداول کاربران ، با برنامه های ساده ای نظیر paint در ویندوز ، قابل انجام است. در هر صورت دقت داشته باشید که :

  • برای ابزارهایی که به صورت رایگان نیز در دسترس هستند ، هزینه ای صرف نکنید و همواره گزینه ی مقرون به صرفه تر را انتخاب کنید.
  • برای یادگیری نحوه استفاده از ابزارهای مختلفی که مشابه آن را در اختیار دارید و می توانید از نمونه های ساده تر استفاده کنید ، وقت نگذارید.

برنامه های سرگرم کننده خود را از سیستم کار خود جدا کنید

حتی اگر بیشتر وقت خود را صرف انجام امور کاری خود کنید ، داشتن برنامه هایی نظیر شبکه های اجتماعی مختلف روی دسکتاپ ، چک کردن ایمیل و… سبب میشود که هر از گاهی برنامه ها را باز کنید و پیغام های خود را چک کنید.

برای پیش بردن سریع تر کارهای خود ، چنین برنامه هایی که اغلب سرگرم کننده هستند را روی دستگاه های دیگری نظیر تبلت نصب کنید.

نکاتی جهت رونق بخشیدن به امور و محیط کار

 کارها و برنامه ها را به صورت فایل های متنی ثبت کنید

استفاده از فایل های متنی ، نسبت به گذشته متداول تر شده است ؛ به خصوص با وجود برنامه های تکست و متن در موبایل ها ، کاربران به ثبت نوشته و یادداشت های روزانه خود در این برنامه ها ، روی آورده اند. استفاده از این برنامه ها ، نیازی به ورود و وارد کردن رمز عبور ندارد، مجبور نیستید از اپ یا افزونه خاصی استفاده کنید و  نظیر یک کاغذ ، مطالب خود را روی آن ها ثبت می کنید ؛ با این تفاوت که ماندگاری آن ها بیشتر است و همواره در دسترس هستند.

یکی از برنامه های کاربردی برای ثبت یادداشت ها به این صورت ، OneNote است که به آن ، نوت بوک دیجیتالی نیز می گویند.

نکاتی جهت رونق بخشیدن به امور و محیط کار

تا حد ممکن از ابزارهای ساده استفاده کنید

به طور کلی برای استفاده از هر چیز جدیدی ، نیاز به صرف وقت داریم تا به جزئیات آن آشنا شویم. اما گاهی دقت نکردن در انتخاب ابزارها ، مثلا یک برنامه ، سبب میشود که مجبور شوید وقت زیادی را برای یادگیری  نحوه کار با آن صرف کنید.

پس توجه داشته باشید که حتما برنامه های خود را با بررسی از مارکت های مختلف بگیرید و از سهولت کار با آن ، مطمئن باشید.

نکاتی جهت رونق بخشیدن به امور و محیط کار

از میانبرها و قالب های آماده برای کار خود استفاده کنید

یک قالب خاص را برای انجام هر یک از کارهای خود انتخاب کنید. مثلا اگر چیزی را تایپ می کنید ، سربرگ یا هدر و بخش های مختلفی که ثابت هستند را یک بار درج کنید تا دفعات بعدی مجبور به تایپ موارد تکراری نباشید. بخش آخر را برای متنی که قرار است تایپ کنید خالی بگذارید. برای سهولت در کار خود ، می توانید برای ارسال  ایمیل های کار خود از قالب های مختلفی که برای ایمیل ها که قبلا در انزل وب معرفی کردیم استفاده کنید.

نکاتی جهت رونق بخشیدن به امور و محیط کار۴

سعی کنید تمام انرژی شما صرف کار شود و در صورتی که احساس خستگی کردید ، می توانید از ورزش های موثر در کاهش خستگی در محیط کار که در انزل وب معرفی شد ، استفاده کنید.

اطلاعات نه چندان مهم را در پوشه های موقت نگهداری کنید

یک سری از فایل ها که نگهداری آنها ضروری نیست و استفاده دائمی از آن ها نداریم مثل عکس های ایمیل ها و ..  را بهتر است در پوشه های موقت ذخیره کنیم. با این کار در آینده ساده تر می توانید این فایل ها را تشخیص دهید ، حذف کنید یا به طبقه بندی آن ها بپردازید.

نکاتی جهت رونق بخشیدن به امور و محیط کار

تجربه و پیشنهاد شما ؟

پیشنهاد ما استفاده از ابزارهای هوشمند ، حرفه ای تر و تا حد امکان کمتر است. در صورتی که نکات دیگری در این زمینه مد نظر شماست ، آنها را با ما در میان بگذارید.

وب نما...
ما را در سایت وب نما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی webnamad بازدید : 219 تاريخ : دوشنبه 16 فروردين 1395 ساعت: 15:20

آیا تا به حال برای شما هم پیش آمده است که حین گوش دادن به فایل های صوتی ، حس کنید که صدای اصلی موجود در فایل پایین است و هر چه قدر هم ولوم دستگاه خود را افزایش می دهید ، نمی توانید صدا ها را به خوبی تشخیص دهید؟ برای حل این مشکل و افزایش کیفیت صدای فایل های صوتی ، روش های مختلفی وجود دارد که در این پست آنها را بررسی می کنیم.

چگونه صدای فایل های صوتی را افزایش دهیم؟

How to Make Audio Files Louder

هرچند که می توانید با استفاده از روش های ساخت اسپیکر برای گوشی ، صداهای پایین و فایل هایی صوتی کم کیفیت گوشی خود را بهتر گوش دهید ، در این پست تصمیم گرفتیم  روش هایی برای تغییر و اصلاح سطوح مختلف صدا را معرفی می کنیم. دو روش کلی برای ویرایش صدا ها و افزایش کیفیت آهنگ وجود دارد : آنلاین و آفلاین

در صورتی که می خواهید تنها یک فایل صوتی را ویرایش کنید و سطح صدا را تغییر دهید ، پیشنهاد می کنیم از ابزارهای آنلاین استفاده کنید. در غیر این صورت ابزارهای آفلاین انتخاب بهتری خواهند بود.

استفاده از ابزارهای آنلاین برای افزایش صدای آهنگ

در ادامه سایت های آنلاین رایگان برای بالا بردن صدای آهنگ را معرفی میکنیم توجه کنید که برای استفاده از این سرویس های همانند آموزش تبدیل ویدیو به MP3 : آنلاین با لینک مستقیم دانلود باید ابتدا فایل آهنگ مورد نظر آپلود ، تنظیمات را انجام دهید و نسخه بهینه شده را دانلود کنید.

بالا بردن صدای آهنگ های MP3 با MP3 Louder

یکی از ابزارهای آنلاین و رایگان برای ویرایش سطح صدای فایل های صوتی ، MP3 Louder است که تست شده است و نتیجه خوبی نیز بعد از ویرایش  فایل هایتان با آن ، حاصل میشود.

چگونه صدای فایل های صوتی را افزایش دهیم؟

ابتدا فایل دلخواه خود را بارگذاری کنید و سپس با انتخاب گزینه  Increase volume ، ویرایش آغاز میشود. از این سایت می توانید برای کاهش صدای فایل های حجیمی که با کیفیت بالا ضبط شده اند نیز استفاده کنید.

در صورت نیاز ، می توانید تنظیمات سایت را تغییر دهید و افزایش صدا را تا ۵۰ دسیبل ، تنظیم کنید. ضمنا می توانید تعیین کنید که آیا تمامی کانال های یک فایل صوتی تغییر کند یا تنها کانال راست و چپ تحت تاثیر قرار بگیرند.

نهایتا روی گزینه Upload Now کلیک کنید تا فایل آپلود شود و تغییرات لازم روی آن صورت گیرد؛ زمانی که کار تمام شود ، دکمه دانلود مطابق با شکل زیر سبز میشود.

چگونه صدای فایل های صوتی را افزایش دهیم؟

افزایش صدای آهنگ با Grab Tube

یکی دیگر از سایت های رایگان ، Grab Tube است که می توانید به وسیله آن ،  تغییرات صدا را به دو شکل خودکار یا دستی انجام دهید.در صورتی که گزینه دستی یا manual را انتخاب می کنید ، سه گزینه برای شما وجود دارد که هر سه loud  اما در سه سایز مختلف هستند و هرچه قدر که سایز آن بیشتر شود ،  افزایش صدا فایل شما بیشتر خواهد بود.

چگونه صدای فایل های صوتی را افزایش دهیم؟

حداکثر سایز فایلی که قابل آپلود است ، ۴۰ مگابایت است ؛ در صورتی که فایلی با سایز بالاتر دارید ، می توانید با ابزارهای موجود ، آن را کم حجم کنید و سپس آپلود نمایید.

چگونه صدای فایل های صوتی را افزایش دهیم؟

بعد از این که تغییرات انجام شد ، پلیر کوچکی را مشاهده می کنید که می توانید ابتدا به قسمتی از فایل صوتی گوش دهید و در صورتی که کیفیت صدا به خوبی افزایش یافته بود ، آن را دانلود کنید.

برنامه افزایش صدای آهنگ در کامپیوتر

یکی از نرم افزار افزایش صدای آهنگ برای کامپیوتر ،Audacity میباشد . البته به جز افزایش صدای فایل های صوتی ، می توانید تغییرات دیگری از جمله تغییر فرمت قدیمی به فرمت دیجیتال فایل های صوتی را با این برنامه انجام دهید.

برای شروع فایل خود را بارگذاری کنید. اگر می خواهید  تنها بخشی از فایل شما ویرایش شود و کیفیت صدای آن افزایش یابد ، با کشیدن موس روی منطقه آبی رنگ ، پارت دلخواه را انتخاب کنید.

چگونه صدای فایل های صوتی را افزایش دهیم؟

سپس روی Effect در بخش بالایی کلیک کرده و گزینه ی Amplify را انتخاب کنید.

چگونه صدای فایل های صوتی را افزایش دهیم؟

دقت کنید بر اساس صدای اصلی فایل ، ممکن است که با انجام تغییرات ، صدای اصلی بیش از حد زیاد شود. در این صورت نرم افزار فایل را کلیپ می کند. وقتی با این اتفاق مواجه شدید ، در مرحله ی بعد گزینه OK زمانی تغییر رنگ می دهد که Allow clipping تیک خورده باشد. پس به این گزینه نیز توجه داشته باشید.

چگونه صدای فایل های صوتی را افزایش دهیم؟

یکی از بخش های افکت در این برنامه ، Compressor می باشد. با این افکت ، اختلاف فراز و نشیب یک آهنگ یا صوت ، به حداقل می رسد و طبیعی تر نمود می کند.

در پایان نیز می توانید با نرم افزار ویرایش نام و تگ آهنگ ها که قبلا در انزل وب معرفی کردیم، مشخصات آهنگ ها را نیز به صورت کلی ویرایش و تغییر دهید.

تجربه و پیشنهاد شما؟

در این مطلب سعی شد که بهترین ابزارهای موجود برای افزایش صدا معرفی شود ؛ در صورتی که ابزار های دیگری را برای ویرایش سطح صدا می شناسید ، تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

وب نما...
ما را در سایت وب نما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی webnamad بازدید : 418 تاريخ : يکشنبه 15 فروردين 1395 ساعت: 11:25

از مهمترین فاکتورهای داشتن زندگی سالم خودشناسی و سلامت روان و ذهن است ، به دلیل اهمیت بالا این موضوع تصمیم گرفتیم بهترین سرویس های آنلاین و رایگان فارسی که دارای تست ها و مطالب خوبی در این زمینه هستند را به شما معرفی کنیم.

معرفی بهترین تست های روانشناسی و خودشناسی فارسی آنلاین

Top Persian Websites with Online MBTI and Psychological Tests

در زمینه روانشناسی و خود شناسی  سرویس های آنلاین خوبی به زبان انگلیسی موجود است اما متاسفانه فقط تعداد اندکی از سرویس های فارسی در این زمینه به صورت رایگان فعالیت میکنند که تا حدی معتبر هستند ، ما قبلا در انزل وب بهترین سرویس های آنلاین تست بینایی را به شما معرفی کردیم اینبار تصمیم داریم در ادامه معرفی سرویس های آنلاین جهت تست سلامتی بهترین تست های آنلاین فارسی روانشناسی و خودشناسی (MBTI) را به شما معرفی کنیم.

تست روانشناسی آنلاین با روان یار

تست های روانشناسی سرویس فاسی روان یار جزو معتبرترین تست های موجود در وب فارسی میباشد، این سایت با همکاری چندین پزشک روانشانس با رزومه کامل درج شده در سایت مدیریت میشود. برای استفاده از برخی از تست های معتبر موجود در این سرویس باید عضو سایت شوید اما تست های سرگرمی روانشناسی روان یار که به گفته خود سایت بیشتر جنبه سرگرمی دارد نیازی به ثبت نام ندارد.

تست روانشناسی آنلاین با روان یار

طراحی و گرافیک سایت چندان و مدرن و بروز نیست و سایت از نظر بارگذای کمی سنگین است ، در پایان هر تست جواب آزمون و نکات مربوط به آن نمایش داده میشود. تست های موجود در سایت شامل تست افسردگی ، اضطراب و.. است.

انواع تست روانشناسی در دنیای روانشناسی

دنیای روانشناسی یکی از سرویس های جدید وب فارسی است که دارای تست های بسیار متفاوت و گوناگون در زمینه روانشانسی و خودشناسی است ، از تست های موجود در این سایت میتوان به تست روانشناسی درونگرا و برونگرا ، منبع کنترل ، کودک درون ، کودک درون و.. اشاره کرد.

انواع تست روانشناسی در دنیای روانشناسی

طراحی سایت نسبتا خوب است و تست های دارای حالت های مختلف از جمله انمیشین ، بله خیر ، گزینه ای و .. هستند . مطالب روانشناسی سایت نیز تقریبا قابل قبول هستند اما نکته ای که دنیای روانشناس نامشخص است عدم ذکر نام منابع استفاده شد برای تست ها است.

تست آنلاین خودشناسی ‫MBTI توسط خودشناس

خودشناس تمرکز خود را بر روی تست های شخصیت و تیپ شخصیتی فرد گذاشته است و آزمونی که در این سایت موجود است برای شناسایی تیپ شخصیتی شما بکار میرود ، خوشبختانه منابع استفاده شده برای سوالات نیز در سایت آورده شده و شما میتوانید از اپ اندروید این سایت بر روی گوشی خود نیز استفاده کنید.

تست آنلاین خودشناسی ‫MBTI توسط خودشناس

پس از مشاهده نتیجه آزمون MBTI میتوانید در دسته های سمت راست سایت اطلاعات بیشتر در مورد تیپ شخصیتی خود را مشاهده کنید. طراحی خودشناس بسیار ساده و محتوا آموزشی آن چندان قوی نیست اما مراحل تست زدن آن به خوبی طراحی شده است.

تست های روانشناسی جالب و آنلاین در تبیان

سرویس های تست روانشانسی سایت تبیان بسیار متونع و گوناگون است و برخی از آنها به صورت گرافیکی، تستی یا محاسبه توسط خود فرد میباشد ، از تست های موجود در این سایت میتوان به تست تحلیل کلامی ، وضعیت سلامت روان (GHQ) ، شدت اضطراب ،  IQ (هوش)  و.. اشاره کرد.

تست های روانشناسی جالب و آنلاین در تبیان

منابع استفاده شده برای طراحی تست های متاسفانه در سایت درج نشده است و طراحی مراحل تست زدن نیز چندان مناسب نیست.

پس از معرفی سرویس های بالا در پایان پیشنهاد میکنیم برای داشتن زندگی سالم تر حتما مطالب قبلی ما در زمینه سلامت فردی را مطالعه کنید.

پیشنهاد و تجربه شما ؟

تجربه شما بعد از استفاده از این سرویس های چه بود و جوابی که از این تست ها گرفته اید به نظر شما تا چه حد به واقعیت نزدیک است ؟ همچنین اگر سایت و تست آنلاین روانشناسی خوب دیگر به زبان فارسی میشناسید آن را در بخش نظرات معرفی کنید

وب نما...
ما را در سایت وب نما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی webnamad بازدید : 196 تاريخ : جمعه 13 فروردين 1395 ساعت: 20:34

در برخی اوقات ما با ارور هایی در ویندوز مواجه میشویم که برای حل آنها نیاز است که متن آنها را انتخاب و کپی کنیم و یا میخواهیم اطلاعاتی در مورد منو و متن های مختلف یک نرم افزار بدست آوریم اما متاسفانه این متن ها براحتی در دسترس نیستند و یا کپی نمیشود، برای انجام سریع اینکار در این پست انزل وب یک روش فوق العاده آسان را آموزش می دهیم.

چگونه متن پیغام ، ارور و قسمت های مختلفت ویندوز را انتخاب و کپی کنیم ؟

How to Copy Text Straight From a Windows Dialog Box

ما قبلا در انزل وب آموزش دانلود و ذخیره کردن متن،صوت،ویدیو و عکسی که کپی و انتخاب نمیشوند برای مرورگرهای وب متشر کردیم اما اینبار قصد داریم شیوه دسترسی به متن هایی که به سختی در ویندوز انتخاب میشوند را آموزش دهیم.

نرم افزاری که در ادامه معرفی میکنیم یک نرم افزار پرتابل و فوق العاده کم حجم است که در اکثر ویندوز ها مثل ویندوز ۷ ، ۸ ، ۸٫۱ و ویندوز ۱۰ براحتی قابل اجرا است.

برای انجام اینکار ما از نرم افزار رایگان Textify که تنها ۷۲ کیلوبایت حجم دارد استفاده میکنیم.

پس از دانلود فایل زیپ و اجرا فایل Textify.exe پنجره کوچک زیر نمایش داده میشود.

چگونه متن پیغام ، ارور و قسمت های مختلفت ویندوز را انتخاب و کپی کنیم ؟

در حالت پیشفرض برنامه با گرفتن کلید Shift کیبورد و فشردن همزمان دکمه وسط ( اسکرول ) موس فعال میشود به علاوه اینکه شما میتوانید باز زدن تیک کلید های دیگر مثل ctrl و alt نیز کلید های ترکیبی فعال سازی برنامه را تغییر دهید. برای عوض کردن دکمه ای که باید بر روی موس فشرده شود (کلیک چپ یا راست) نیز میتوانید از منو باز شو آن را تعین کنید.

How to Copy Text Straight From a Windows Dialog Box

پس از تعیین کلید های میانبر بر روی apply کلیک کنید.

خب برای گرفتن متن پیغام یا بخش های دیگر در ویندوز تنها کافیست نشانگر موس را بر روی متن مورد نظر قرار دهید و کلید ترکیبی را فشار دهید تا متن مورد در یک کادر کوچک به شما نمایش داده شود، این متن براحتی قابل انتخاب و کپی کردن است.

چگونه متن پیغام ، ارور و قسمت های مختلفت ویندوز را انتخاب و کپی کنیم ؟

در پایان پیشنهاد میکنیم برای رفع ارور و خطاهایی که در ویندوز مواجه میشوید مطالب قبلی ما در زمینه رفع مشکلات و خطاهای رایج ویندوز را حتما مطالعه کنید.

پیشنهاد و تجربه شما ؟

تجربه شما در استفاده از این نرم افزار چگونه بوده است و آیا توانسته اید براحتی از آن استفاده کنید ؟ همچنین اگر روش بهتری برای اینکار سراغ دارید آن را در بخش نظرات معرفی کنید

وب نما...
ما را در سایت وب نما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی webnamad بازدید : 182 تاريخ : پنجشنبه 12 فروردين 1395 ساعت: 22:14

در هنگام عکاسی با گوشی در اندروید صدای ثبت عکس و یا ضبط فیلم که به نشانه موفقیت آمیز بودن عملیات است میتواند در محیط های آرام و یا در مواقعی که نیاز داریم سکوت رعایت گردد یک نکته منفی حساب شود و متاسفانه در بسیاری از گوشی و تبلت ها گزینه ای برای حذف و یا غیر فعال کردن این صدا وجود ندارد ، در ادامه بهترین روش های قطع کردن صدای شاتر دوربین اندروید را  بررسی میکنم

آموزش حذف و قطع صدای دوربین اندروید

How to Disable Camera Shutter Sound on Android

در زمینه دوربین و عکاسی ما قبلا در انزل وب ۱۰ ترفند ساده برای افزایش مهارت عکاسی با موبایل را به شما معرفی کردیم و در این پست نیز قصد داریم یکی از موارد گاها آزار دهنده در هنگام ثبت عکس و عکاسی با دوربین گوشی و تبلت های اندرویدی را به شما معرفی کنیم ، روش هایی که در ادامه معرفی میکنیم برای اندروید های روت شده و اندروید های بدون روت هستند ، همچنین اگر مایل هستید اندورید خود را آنروت کنید پست قبلی ما در زمینه ۳ راه ساده برای حذف روت ( آنروت ) گوشی و تبلت های اندروید حتما مطالعه کنید

آموزش قطع کردن صدای دوربین اندروید ( روت شده )

قطع صدای دوربین اندروید با استفاده از برنامه

Camera Sound off!  برنامه مخصوص اندروید های روت شده است که از طریق آن میتوانید صدای دوربین دستگاه اندرویدی خود را قطع کنید.

پس از نصب و اجرا برنامه بر روی Grant تپ کنید

قطع صدای دوربین اندروید با استفاده از برنامه

سپس در بخش Camera Sound is بر روی دکمه OFF تپ نمایید تا صدای دوربین قطع شود

قطع صدای دوربین اندروید با استفاده از برنامه

برای بازگشت صدا نیز مجددا مراحل بالا را طی کرده و بر روی ON تپ کنید.

قطع صدای شاتر دوربین اندروید توسط فایل منیجر

روش دیگر حذف صدای دوربین ، تغییر نام فایل صوتی صدای پیشفرض شاتر دوربین اندروید است تا دوربین دیگر قادر به شناسایی صدا پیشفرض نباشد

برای اینکار ما از فایل منیجر معروف ES File Explorer استفاده میکنیم.

پس از نصب اجرا فایل منیجر ابتدا به پوشه اصلی یا “/” مراجعه تا پوشه و فایل های سیستمی را مشاهده نمایید

قطع صدای شاتر دوربین اندروید توسط فایل منیجر

مسیر /system/media/audio/ui طی و به دنبال فایلی به نام Shutter.ogg باشید

قطع صدای شاتر دوربین اندروید توسط فایل منیجر

فایل را انتخاب و گزینه Rename پایین صفحه را بزنید ، سپس نام آن را به Shutter.ogg.bak. تغییر و بر روی دکمه OK تپ کنید.

قطع صدای شاتر دوربین اندروید توسط فایل منیجر

اینکار را برای فایل Shutter_multiple.ogg همین پوشه نیز تکرار و پسوند .bak را همانند فایل قبلی به آن اضافه کنید.

خب تمام شد شما فایل صدا دوربین رو موقتا غیر فعال کردید و حالا دوربین اندروید شما بی صدا شده است ، برای باز گرداندن صدا نیز فقط کافیست پسوند .bak را که به فایل ها اضافه کردید با تغییر نام مجدد ، حذف کنید

آموزش قطع کردن صدای دوربین اندروید ( بدون نیاز به روت )

خاموش کردن صدای دوربین در اندروید توسط تنظیمات

ساده ترین روش در اندروید های روت نشده ، بررسی تنظیمات دوربین گوشی یا تبلت است.

در اندروید های جدید برخی از مدل ها مثل گوشی های Sony ، HTC و.. در قسمت Setting یا Shutter Option برنامه دوربین قسمتی به نام Shutter Sound وجود دارد که با Off کردن آن صدای دوربین قطع میشود.

قطع صدای دوربین در اندروید توسط تنظیمات

حذف صدای دوربین توسط سایلنت کردن گوشی

روش بسیار ساده دیگر که در برخی از مدل های جدید عمل میکند Silent کردن گوشی و سپس اجرا برنامه دوربین است ، در این حالت صدای شاتر دوربین اندروید به صورت اتوماتیک قطع میشود.

حذف صدای دوربین توسط سایلنت کردن گوشی

قطع صدای ظبط فیلم و عکس در اندروید با Silent Camera

علاوه بر روش های فوق شما میتوانید از اپ بسیار قدرتمند Silent Camera نیز استفاده کنید. این برنامه یک جایگزین بسیار خوب برای اپ پیشرض اندروید است که به صورت پیشفرض صدای ضبط ویدیو و ثبت عکس آن قطع و خاموش میباشد ، همچنین نرم افزار دارای تنظیمات بسیار مشابه دوربین اندروید و حالت های متفاوت عکسبرداری است.

قطع صدای ظبط فیلم و عکس در اندروید با Silent Camera

در نهایت پیشنهاد میکنیم پس از استفاده از این برنامه عکس های خود را توسط اپ های افکت گذاری تصویر که قبلا در انزل وب معرفی کردیم ویرایش کنید.

تجربه و پیشنهاد شما ؟

پس از بررسی رایج ترین روش های قطع کردن صدای دوربین اندروید اگر شما نیز ترفند ، برنامه و روش خوبی برای اینکار میشناسید آن را در بخش نظرات معرفی کنید.

وب نما...
ما را در سایت وب نما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی webnamad بازدید : 180 تاريخ : پنجشنبه 12 فروردين 1395 ساعت: 2:37

بدون توجه به مدل گوشی هوشمند شما و این که چه قدر پیشرفته است ، اندازه ی صفحه ی نمایش گوشی ها محدود است و مدیریت فایل ها از طریق گوشی امکانات و راحتی کامپیوتر را ندارد، با استفاده از برنامه هایی که در ادامه معرفی کنیم می توانید فایل ها را بدون نیاز به وصل کردن کابل به سادگی از راه دور و در مرورگر کامپیوتر و لپ تاپ مدیریت کنید.

چگونه گوشی و تبلت اندرویدی خود را بدون اتصال کابل از طریق کامپیوتر مدیریت کنیم؟

How to Manage Your Android Device From Desktop

همان طور که می توانید از موبایل برای کار کردن با کامپیوتر استفاده کنید ، مثل آموزش تبدیل کردن گوشی به موس وکیبورد برای کامپیوتر که قبلا در انزل وب منتشر کردیم ، این بار می توانید از کامپیوتر برای مدیریت بهتر گوشی خود استفاده کنید.

توجه کنید اکثر برنامه زیر در سیستم عامل های ویندوز و مک و گوشی های اندرویدی کمپانی های معرف مثل سامسونگ ، هواوی ، ال جی و.. قابل اجرا هستند.

مدیریت اندروید با کامپیوتر توسط نرم افزار Airmore

یکی از ابزارهای آسان برای مدیریت راه دور فایل ها در اندروید ، برنامه Airmore می باشد. با استفاده از Airmore، فایل های عکس ، ویدیو و موسیقی را می توانید از دستگاه خود دانلود کنید و بر اساس روز ، ماه و …مرتب سازی کنید.

به علاوه می توانید مخاطبان خود را نیز مدیریت کنید ، به آن ها پیغام دهید و حتی از طریق دستکتاپ ، تماس برقرار کنید. دقت داشته باشید که نمی توانید تماس ها را مستقیما از طریق موبایلتان قطع کنید.

آموزش کار با نرم افزار Airmore

ابتدا نسخه Android یا iOS را دانلود و نصب کنید.

Airmore Web یا وب سایت اصلی برنامه را با یک مرورگر باز کنید و کد QR را اسکن کنید. سپس Accept را که در گوشی نمایش داده میشود ، انتخاب کنید.

به طور کلی امکان برقراری  ارتباط از طریق آی پی ، کد یا هات اسپات موبایل وجود دارد.

چگونه گوشی هوشمند خود را از طریق دستکتاپ مدیریت کنیم؟

کنترل اندروید از راه دور در کامپیوتر با Connect Me

از طریق Connect Me می توانید تمامی فایل ها را منتقل کنید و تماس یا پیام را نیز ارسال کنید. به علاوه زمانی که تماسی را دریافت می کنید ، از طریق کامپیوتر نیز متوجه می شوید.

آموزش کار با نرم افزار Connect Me

ابتدا برنامه را دانلود و نصب کنید.

از طریق وب سایت web.gomo.com  وارد شوید تا با انتخاب OK ، گوشی اندرویدی شما به کامپیوتر متصل شود.

می توانید از طریق وای فای موبایل خود و نامی که با برنامه ساخته و نشان داده میشود به کامپیوتر وصل شوید. آدرسی که در گوشی نمایش داده میشود را با مرورگر کامپیوتر خود باز کنید.

این برنامه با سیستم عامل های مختلف و حتی تلویزیون های هوشمند نیز سازگار است. با دسترسی روت، می توانید حتی اسکرین شات نیز از موبایل خود تهیه کنید.

چگونه گوشی هوشمند خود را از طریق دستکتاپ مدیریت کنیم؟

با استفاده از این برنامه ، نظیر میانبر های کاربردی اندروید که در انزل وب معرفی شد ، به کارهایی که در موبایل خود انجام می دهید ، سرعت ببخشید.

مدیریت از راه دور اندروید با Airdroid

یکی از شناخته شده ترین برنامه ها برای مدیریت راه دور و کامل اندروید بدون نیاز به وصل کردن کابل و..  در کامپیوتر ، Airdroid است. می توانید تمامی اعلانات گوشی خود را ، از جمله پیام های پیامرسان های مختلف نظیر تلگرام را روی دسکتاپ مشاهده کنید.

نحوه کار با نرم افزار Airdroid

برنامه را دانلود و نصب کنید.

وارد سایت سازنده برنامه ، Airdroid Web شوید و کد QR را اسکن کنید. همچنین می توانید نسخه Windows یا  Mac OS X را دانلود و نصب کنید. نصب برنامه روی سایر سیستم عامل ها ، برنامه را روی موبایل شما نیز نشان می دهد.

علاوه بر این اگر گوشی و لپ تاپ شما به یک شبکه وایفای متصل باشند میتوانید براحتی از طریق آی پی که اپ به شما میدهد و با وارد کردن آن در مرورگر کامپیوتر کنترل پنل مدیریت اندروید را مشاهده کنید.

چگونه گوشی هوشمند خود را از طریق دستکتاپ مدیریت کنیم؟

از جلوه های دیگر نرم افزار ، امکان برقراری ارتباط از طریق دسکتاپ بادوربین موبایل است. به علاوه باقابلیت AirMirror موجود در این برنامه ، می توانید اپ های دلخواه خود را از طریق کامپیوتر روی موبایلتان نصب کنید.

اتصال و دسترسی به گوشی اندروید از راه دور با Web PC Suite

با برنامه Web PC Suite می توانید فایل ها را از روی کامپیوتر در حافظه داخلی اندروید گوشی و کارت اس دی گوشی با سرعت بالا و بدون نیاز به وصل کردن کابل منتقل کنید

نحوه کار با نرم افزار Web PC Suite

ابتدا برنامه را بر روی گوشی یا تبلت خود دانلود و نصب نمایید. سپس از طریق سایت webpcsuite ، کد QR را اسکن کنید.

این برنامه در انواع دستگاه های موبایل ، تبلت و… و همچنین سیستم عامل های متفاوت نظیر ویندوز و اندروید ، قابل نصب است.

چگونه گوشی هوشمند خود را از طریق دستکتاپ مدیریت کنیم؟

کنترل کامل گوشی اندروید از طریق PC توسط Mighty Text

Mighty Text برای کسانی که SMS زیاد ارسال و دریافت میکنند ، بسیار مناسب است. می توانید پیغام های خود را نیز از طریق جیمل و در محیط دسکتاپ ، ایجاد کرده و ارسال کنید.

روش کار با برنامه Mighty Text

از طریق صفحه ی installation، شماره موبایل خود را وارد کنید تا لینک دانلود برنامه برای شما ارسال شود.

افزونه یا اکستنشن دلخواه خود را انتخاب و دانلود کنید. برای ارسال پیام از طریق جیمیل ، اکستنشن مربوطه را دانلود نمایید.

تمامی پیام ها از جمله sms تا سایر پیامرسان ها ، روی دستکتاپ قابل مشاهده است و می توانید فایل هایی را که قصد دارید انتقال دهید، از جمله فیلم و عکس ، برای نمایش در کامپیوتر  فیلتر کنید.

Xender برنامه مدیریت وایفای فایل و مدیا اندروید از طریق کامپیوتر

Xender یکی از بهترین ابزار ها برای انتقال فایل ها میان دو گوشی هوشمند و یا یک گوشی و سیستم عامل دیگری نظیر ویندوز است.

آموزش نرم افزار Xender

ابتدا آدرس web.xender.com را از طریق مرورگر خود باز کنید.

برنامه  Xender را در موبایل خود دانلود و باز کنید. سپس انتخاب کنید که فایل های کدام دستگاه را می خواهید انتقال دهید. در صورتی که مک یا PC را انتخاب می کنید ، باید کد QR را اسکن کنید تا موبایل متصل شود.

از قابلیت های جالب این نرم افزار ، امکان ساخت گروه برای اتصال همزمان ۴ دستگاه می باشد تا بتوانند فایل ها را به اشتراک بگذارند. ضمنا بهترین ابزار برای انتقال فایل ها از موبایل قدیمی به جدید می باشد.قبل نیز در انزل وب نحوه بکاپ گیری و ریکاوری اطلاعات گوشی را در یک پست به صورت مفصل آموزش دادیم.

چگونه گوشی هوشمند خود را از طریق دستکتاپ مدیریت کنیم؟

مدیریت کامل گوشی اندروید از راه دور توسط Mobizen

با Mobizen تمامی فایل ها و مخاطبان شما ، قابل انتقال روی کامپیوتر و لپ تاپ می باشند. همچنین می توانید موزیک را برای پخش از بلندگو های کامپیوتر به اشتراک بگذارید و کل عملیات دلخواه خود را از طریق دسکتاپ انجام دهید.

چگونه گوشی هوشمند خود را از طریق دستکتاپ مدیریت کنیم؟

آموزش استفاده از Mobizen

ابتدا برنامه را دانلود و نصب کنید. دو گزینه برای نصب وجود دارد : گوشی های سامسوسنگ و گوشی های غیرسامسونگ

سپس پلاگین مربوطه را دانلود کنید تا روی مرورگر شما نصب شود. با استفاده از هر دو دستگاه گوشی و کامپیوتر خود وصل شوید. برای اتصال یک کد ۶ رقمی را باید وارد کنید.

برای اتصال راه های زیادی وجود دارد. اما بدون شک USB بهترین راه است. این اپ گزینه ای به نام Find my Device دارد که تجربه نشان داده است با اتصال به وای فای ، برنامه کندتر کار میکند.

اتصال و مدیریت راه دور آندروید در کامپیوتر به وسیله WiFi File Transfer

WiFi File Transfer نیز تمامی کارهایی که با استفاده از سایر نرم افزار ها قابل انجام است را ممکن می کند.

نحوه کار با برنامه WiFi File Transfer

ابتدا برنامه را دانلود و بر روی اندروید خود نصب کنید. دقت داشته باشید که هم موبایل و هم کامپیوتر شما به یک وای فای متصل شده باشد.

برنامه را باز کنید و روی Start Service کلیک کنید.

آدرسی که در برنامه نشان داده میشود را در نرم افزار FTP  خود و یا مرورگر خود پیست کنید. گزینه های کپی ، پیست و…در نوار ابزار نرم افزار هایFTP به صورت پیش فرض وجود دارد.

چگونه گوشی هوشمند خود را از طریق دستکتاپ مدیریت کنیم؟

تجربه و پیشنهاد شما؟

در صورتی که برنامه های دیگری برای مدیریت از راه دور بدون نیاز به وصل کردن گوشی و تبلت اندرویدی به کامپیوتر و لپت تاپ می شناسید ، تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

وب نما...
ما را در سایت وب نما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی webnamad بازدید : 368 تاريخ : چهارشنبه 11 فروردين 1395 ساعت: 2:23

اسکچ (sketch) یا طرح اولیه با مداد یا خودکار ، طراحی سریع و خام تصاویر است که نشانگر طرح یا ایده اولیه طراح یا نقاش است. امروزه اسکچ ، یکی از افکت های موجود برای ویرایش تصاویر است و در شبکه های اجتماعی نیز قبل از آپلود عکس از آن استفاده میشود. در ادامه ، ۳ ابزار رایگان برای افزودن افکت اسکچ به تصاویر را معرفی می کنیم.

چگونه عکس ها را به طراحی و نقاشی با مداد ( اسکچ ) تبدیل کنیم؟

۳ Free Online Tools to Tu Your Photos Into Sketches

برای ویرایش تصاویر ، ابزارهای مختلفی را در انزل وب معرفی کردیم. نرم افزارهای ویرایش اطلاعات مخفی عکس ها ، نمونه ای از آموزش های ویرایش تصویر است که مطالعه آن می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

تبدیل عکس به نقاشی با مداد توسط Picture to People

در صورتی که می خواهید تصاویر خود را به صورت آنلاین به اسکچ یا طرح اولیه با مداد تبدیل کنید ، Picture to People با امکانات کاملی که دارد می تواند گزینه ای مناسبی باشد. نحوه عملکرد ابزار به این صورت است که افکت اسکچ به شکل خودکار و پیش بینی شده اعمال نمیشود ؛بلکه شما با کنترل کاملی که روی افکت دارید ، نوع اسکچی که می خواهید تصویر شما به آن تبدیل شود را انتخاب می کنید.

می توانید به جز رنگ های سیاه و سفید ، از افکت های رنگی اسکچ نیز برای ایجاد طرح اولیه استفاده نمایید.

چگونه عکس ها را به اسکچ تبدیل کنیم؟

گزینه های مختلفی برای تغییر استایل تصویر نیز وجود دارد؛ مثلا overall یا stroke

با تنظیمات پیش فرض برنامه ، نتیجه ای کاملا رضایت بخش را مشابه با شکل زیر مشاهده می کنید:

چگونه عکس ها را به اسکچ تبدیل کنیم؟

برای ایجاد اسکچ رنگی ، می توانید از زمینه های رنگی موجود در نوار ابزار استفاده کنید. با استفاده از گزینه View Effect Result ، می توانید ابتدا تغییرات را مشاهده کنید و سپس عکس را دانلود نمایید.

چگونه عکس ها را به اسکچ تبدیل کنیم؟

تبدیل عکس به نقاشی و طراحی مداد با Pho.to

در Pho.to می توانید افکت های نقاشی با مداد ( اسکچ ها) از قبل آماده شده را انتخاب کنید تا روی هر عکس اعمال شود. در این سرویس آنلاین ، گزینه ی خاصی برای شخصی سازی تصاویر وجود ندارد، اما می توانید از میان ۵۰ طرح موجود ، اسکچ  مناسب را انتخاب کنید.

چگونه عکس ها را به اسکچ تبدیل کنیم؟

در مرحله ی اول طرح دلخواه خود را انتخاب می کنید ، سپس عکس را آپلود می کنید. می توانید عکس ها را به صورت مستقیم و یا با درج آدرس فیس بوکی آن ها آپلود کنید.

چگونه عکس ها را به اسکچ تبدیل کنیم؟

بعد از آپلود عکس، می توانید از واترمارک (watermark) و سایر ابزارهای ادیت و ویرایش عکس نیز استفاده کنید. قبلا نیز سرویس فارسی برای واترماکرک تصاویر در انزل وب معرفی کردیم که پیشنهاد میکنیم از آن نیز استفاده کنید

چگونه عکس ها را به اسکچ تبدیل کنیم؟

PhotoFunia تبدیل عکس به نقاشی با مداد آنلاین

در صورتی که به دنبال ویرایش ساده تر عکس خود با افزودن افکت طراحی با مداد یا اسکچ هستید ، می توانید از ابزار PhotoFunia استفاده کنید. البته PhotoFunia قابلیت های زیادی دارد که ما تنها به افکت اسکچ آن اشاره می کنیم.

تنها کافی است که عکس خود را آپلود کنید ، در صورت نیاز کراپ کنید و نهایتا کمی صبرکنید تا افکت اسکچ به صورت خودکار اعمال شود.

چگونه عکس ها را به اسکچ تبدیل کنیم؟

این برنامه گزینه های حرفه ای را برای ویرایش تصویر در اختیار شما قرار نمی دهد ؛ اما به عنوان ابزاری ساده و سریع ، یکی از بهترین افکت های اسکچ را روی تصاویر پیاده می کند.

چگونه عکس ها را به اسکچ تبدیل کنیم؟

همچنین در صورت نیاز می توانید سایر افکت ها را با استفاده از سایت های افکت و ویرایش چهره که قبلا در انزل وب معرفی کردیم ، روی تصاویرتان اعمال کنید.

تجربه و پیشنهاد شما؟

چه ابزارهایی را به جز موارد معرفی شده جهت افزودن افکت ها مخصوصا افکت طراحی با مداد به تصاویر می شناسید؟ تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

وب نما...
ما را در سایت وب نما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی webnamad بازدید : 326 تاريخ : دوشنبه 9 فروردين 1395 ساعت: 10:30